Silje Nicoline Runesdatter Kvalheim Skrevet Februar 19, 2024 Del Skrevet Februar 19, 2024 Hei. jeg leter etter en Kaja Olsen som var gift med Johan Hansen fra Bærum- hennes fødested og hennes foreldre. ca 1850. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Firing Hanssen Skrevet Februar 19, 2024 Del Skrevet Februar 19, 2024 (endret) Det er vel kanskje henne vi finner i folketellingen 1891 på Lysaker, født 1853 i Fet: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052705004420 Endret Februar 19, 2024 av Ketil Firing Hanssen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Firing Hanssen Skrevet Februar 19, 2024 Del Skrevet Februar 19, 2024 Her er vielsen i 1874 i Fet: https://www.digitalarkivet.no/pv00000004637148 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Firing Hanssen Skrevet Februar 20, 2024 Del Skrevet Februar 20, 2024 @Silje Nicoline Runesdatter Jeg vil for øvrig komme med et par anbefalinger til deg: Når du starter en ny diskusjonstråd, bør du velge en tittel som inneholder mer informasjon (f.eks. navn, sted, periode), slik at den lettere fanger oppmerksomheten til de som kan ha kjennskap til dette og at det er lettere å finne igjen tråden (nesten alle trådene i dette forumet handler om "Slekt") Oppgi alt du har av relevante opplysninger og hvilke kilder du har til opplysningene. Da er det lettere å hjelpe deg og å unngå dobbeltarbeid. mvh Ketil F. Hanssen Per.H.Skaug og Dag T. Hoelseth reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silje Nicoline Runesdatter Kvalheim Skrevet Februar 22, 2024 Forfatter Del Skrevet Februar 22, 2024 Takk Kjetil. Det skal jeg huske på neste gang. Johan Hansens far blir da Hans Olss. Fosten og Kaja Olsens far heter Ole Pedersen Hestchagen. Kan du hjelpe meg finne deres fødsted? Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Andreas Johansønn Løkken Skrevet Februar 22, 2024 Del Skrevet Februar 22, 2024 Hei @Silje Nicoline Runesdattervelkommen som forholdsvis ny bruker til forumet . Usedvanlig hyggelig å se at du bruker patronymikonet ditt , men du har sikkert fått utlevert et etternavn også vil jeg tro . I tråd med regelverket her på forumet så skal det alltid uten unntak brukes fullt navn som visningsnavn , og da innebfatter dette også ditt etternavn . Du bør gå inn å endre dette . Hvis du ikke får det til så kan du spørre feks . @Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket om hvorledes du gjør det . Lykke til med jakten på dine forfedre . 🙂 Ketil Firing Hanssen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ketil Firing Hanssen Skrevet Februar 22, 2024 Del Skrevet Februar 22, 2024 1 time siden, Silje Nicoline Runesdatter Kvalheim skrev: Takk Kjetil. Det skal jeg huske på neste gang. Johan Hansens far blir da Hans Olss. Fosten og Kaja Olsens far heter Ole Pedersen Hestchagen. Kan du hjelpe meg finne deres fødsted? Takk. Du må nok sjekke de originale kirkebøkene når det gjelder disse navnene, de er transkribert av amerikanere som verken er lokalkjente eller forstår norsk. Hvis du klikker på "Se skannet versjon" under overskriften "Person: Kaja Olsdatter" i lenken jeg har oppgitt, vil du finne den originale kirkeboksiden, med den aktuelle vielsen som nr. 40. Teksten er kanskje ikke så lett å tyde for nordmenn heller, men for meg ser det ut til at fedrene er Møller Hans Olss. Fossen (Varaaen) og Hsmnd (=husmand) Ole Pederssen Hestehagen af Varaaen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå