Gå til innhold
Arkivverket

Lage slektsbok

Torbjørn Steen_Karlsen
 Del

Recommended Posts

Og lage en slektsbok er jo drømmen, men med de prisene man blir presentert, så krever jo dett 10 år sparing og en halv farsarv.

Se prisene her skriver forlaga på første side, men så er det videre til uforpliktende samtaler, salg av bøker og nye knapper og trøkke på.

Jeg vil ha en enkel mal for dummies som meg, der jeg i enkle forklarende ordelag guides til og legge inn mine data og få en veiledende pris med eller uten MVA.

Når man ønsker seg en slektsbok som har 6-700 sider, minst 1500 bilder og over 1000 (les USA) slektninger som vil ha den er det ikke mange valg igjen til en enkel slektsforsker ute på en forblåst ø.

Og nei, forhåndsbestillinger her er ikke aktuellt av mange grunner.

Da ser jeg frem til quick fix og enkle greie løsninger som kommer trillende fortløpende fra dere. Alle vet at dataen og jeg har et stemoderlig forhold.

Og hvis noes ikke synes jeg høres ut som den skarpeste kniven i skuffen, send det på sma.

Hilsen en av Peder Claussøn Friis etterkommere.

Endret av Torbjørn Steen_Karlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dette som er behovet ditt?
"Når man ønsker seg en slektsbok som har 6-700 sider, minst 1500 bilder og over 1000 (les USA) slektninger som vil ha den er det ikke mange valg igjen til en enkel slektsforsker ute på en forblåst ø."

Bare å sende det til USA vil jo bli et problem.

Den lokale bokbinderen i nærheten her (Vestfold) vil ha bokens innhold som PDF, tror jeg, og du behøver trolig ikke å fylle ut noe komplisert skjema for å få pris. Det ligger ikke noe skjema på sidene hennes, i alle fall, bare et kontakskjema. Du kan skrive en alminnelig melding med ord. Men siden det er så mange bilder og sider ønsker hun kanskje mer informasjon og jeg kan se at det ville bli en del frem og tilbake

En billig løsning er å legge ut boken på nett som pdf'er bak en kode, og la kundene trykke den ut selv. Da kan du ikke regne med at de vil betale stort for tilgangen til sidene bøkene ligger på, og kanskje vil de dele tilgang med andre som ikke betaler. Men du slipper de store utleggene.
Dersom flere bind, A4-format og liminnbinding eller spiralinnbinding er akseptabelt for deg, går det an å kjøpe utstyr til å binde inn selv til utvalgte personer.

Problemet ditt er vel at stort volum = høye initialkostnader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale bokbinderen har jeg brukt før til en bok.

Min egen utskrift, 450 sider. Ingen farger, 40 sorte selvkopierte bilder, harde permer. Ikke noe omslag. Eneste luksus, gullbokstaver forran. 2500 for boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider