Gå til innhold
Arkivverket

(Nikolai) Hartvik Nilsen (Ordahl) og Sara(h) Anette Pedersen - Når og hvor ble de viet?

Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Hei igjen

Jeg fikk raskt løst spørsmålet om Hartvik Ordahls død i New Jersey 1935.  Jeg prøver nå med en lykkeligere begivenhet - vielsen.

Litt fakta:  (Nikolai) Hartvig Nilsen (Ordahl) ble født i Søndeled 7.9.1890, og konf. samme sted 1905.  I Norge ser det ut til at han kalte seg Hartvig Nilsen, men etter utvandring kalte han seg Hartvig Ordahl.

I 1914 (Oppgitt av Sara, samt at første barn ble født i mars 1915)  giftet han seg med Sara(h) Anette Pedersen, født i Dypvåg 28.7.1891.  Alt fra 1895 tilbrakte hun lange perioder i USA sammen med sin familie.

Angeående vielsen i 1914 har jeg sett gjennom det jeg anser er aktuelle kirkebøker i Norge: Søndeled, Risør, Dypvåg og Holt - resultatløst.

Er det noen som kan finne ut hvovidt  de  giftet seg i USA/New York?     Eller er vielsen godt gjemt et sted i Norge?

mvh Per Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

According to the obituary of Sarah Jensen published in the Staten Island Advance on Tuesday 3 Aug 1965, her first husband Hartwig N. Ordahl died in 1935.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2024 den 14.46, Jackie K Marler skrev:

According to the obituary of Sarah Jensen published in the Staten Island Advance on Tuesday 3 Aug 1965, her first husband Hartwig N. Ordahl died in 1935.

Expand  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier - takk nok en gang.

Er det mulig å få fram obit for Sarah Ordahl Jensen, død  1965?

"According to the obituary of Sarah Jensen published in the Staten Island Advance on Tuesday 3 Aug 1965, her first husband Hartwig N. Ordahl died in 1935. "

Det framgår av obit for Hartvig Ordahl at Sarah og barna var bosatt i Lilesand?  - Må vel være Sandnes i Søndeled?  - før han døde i 1935.  Er det noen forklaring på dette?

image.png.cdcc08b53dbf64bed476a3b67510252c.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2024 den 17.21, Per Tore Solheim skrev:

Er det mulig å få fram obit for Sarah Ordahl Jensen, død  1965?

"According to the obituary of Sarah Jensen published in the Staten Island Advance on Tuesday 3 Aug 1965, her first husband Hartwig N. Ordahl died in 1935. "

Expand  

Hei Per Tore!

OBIT'en finnes iallefall hos https://www.genealogybank.com/ men jeg abbonerer ikke der nå, men kanskje det er noen andre som gjør det og kan hjelpe deg?

1965 Staten Island Advance.jpg

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.