Gå til innhold
Arkivverket

Dokument frå 1500-1600 .

Liv Karin Flolid Lien
 Del

Recommended Posts

Eg leitar foreldre til Sjur Torgeirson Lien f. ca 1600. Han er brukar i Lien ( gnr. 378 bnr 1) i 1645.

kona hans heiter Ragnhild, dei har ein son Iffuer (Ivar).

Lien ligg i tidlegare Evanger kommune, Vassvøre otting. No Voss herad.

Takkar for svar, håper det er noko å finne.

Helsing Liv Flolid Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebøkene går ikkje så langt bakover, så her kjem du til å slite. Her er neppe så masse meir å tilføye, men eg flyttar likevel emnet til Brukarforum i tilfelle det er nokon som har tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Eg har tidlegare fått oversendt  ei liste over jordegods til Bergen kongsgård i 1519. Gula skipreide som ligg i Nordhordland. 

Det galt 2-mark skatten, som vart lagt på alle bønder, skriv Ivar Ertesvåg.

Helsing Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Liv Karin Flolid Lien skrev:

Takk for svar.

Eg har tidlegare fått oversendt  ei liste over jordegods til Bergen kongsgård i 1519. Gula skipreide som ligg i Nordhordland. 

Det galt 2-mark skatten, som vart lagt på alle bønder, skriv Ivar Ertesvåg.

Ja, det finnes noe skriftlig dokumentasjon fra 1500-tallet i arkivene, men det er oftest begrenset i hvilken grad man kan trekke sikre slektsrelasjoner ut av dokumentene. Dokumentene, f.eks. skattelister, ble som regel nedtegnet med andre formål enn å dokumentere slektskap.

Uansett må man regne med å finne fram i arkivmaterialet på egen hånd, eller med bistand fra andre arkivbrukere. Arkivverket tilrettelegger arkivene for bruk, men gjør ikke slektshistoriske undersøkelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikkje ut til at "Evangerboka" veit noko meir om tida før 1695, utanom koppskatten i 1645.

https://www.nb.no/items/f858da8656b327f73e68c55aaf1e30ff?page=403&searchText=evangerboka

Koppskatten 1645 er her: https://www.digitalarkivet.no/rk20080904650759

Eg kan ikkje finne Lien, men det er ein  "Siffuer Thorgierson" med "koni Ragnilde og son "Iffuer" på Theitedall". 

Skattelistene i lensrekneskapane inneheld gjerne namn på gard og brukar for gardar som var i drift.

I pengeskatten 1603 ser eg ikkje Lien/Lii/Teitedal nemnd. Vassvøre otting til venstre her: https://www.digitalarkivet.no/rk20080827650069

Grannegardane Brekhus og Langeland litt nedom midten. (Eg finn ikkje Lien/Teitedal under øydegardsmenn, husmenn eller drengar nokre blad

lenger bak, heller.)

I landskatten 1621 står Brekhus og Langeland først i den siste heile gruppa til venstre  https://www.digitalarkivet.no/rk20080829610340

Eg kan ikkje sjå Lii/Lien.

I kontribusjonen 1644 finn eg også Brekhus og Langeland, men ikkje Lii/Lien/Teitedal  https://www.digitalarkivet.no/rk20080904640797

Anten så var garden ikkje i drift; eller så var det ein eller annan institusjon/stilling som fekk all inntekt (også skatten) av garden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Var tilfeldig  innom her i dag, så jeg så dette temaet. Antar at jeg selv ætter via to linjer fra Sjur Torgeirsen på Lien og Mestad i Teigdalen i tillegg til to fra Knut Torgeirsen Århus i samme dalen, så jeg har sett en del på dette personmiljøet tidligere. Har ikke tid til en lang utredning om dette nå, men her er et resymé av hva som er et meget tenkelig opphav her:

Nokså sannsynlig så kan Sjur Torgeirsen være bror av jordeieren Knut Torgeirsen Århus.

De er sannsynlige sønner av Torgeir Knutsen Fadnes som i så fall er den samme som Torgeir på Århus – nok far til Knut der. Det ser for øvrig  ut til at flere bønder i dette området driver to gårdsbruk samtidig, muligens fordi disse i den litt perifere Teigdalen antagelig ikke er blant de største gårdene i Vossedistriktet.

I 1610 er Torgeir K. Fadnes en av de tre valgte kongehyllingsmennene fra Vossevangen, og faren er nok jordeieren Knut Fadnes, nevnt i 1563.

Det jeg nevner her er altså ikke en ferdig dokumentert sammenheng, men ser temmelig sannsynlig ut. Det bor neppe veldig mange Torgeir i dette strøket på den tiden. Muligens kan arvefølge i gårdeierskap være til hjelp, bl.a. siden Knut T. Århus eier mange gårdparter i distriktet.

Endret av Odd Roar Aalborg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Eg har leita og funne desse namna, håper du har rett med hensyn til slektskap.

Dei fleste reiste ikkje så langt i den tida.

Torgeir er som du nemner ikkje eit vanleg namn.

Mykje nytt her for meg.

Helsing Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider