Christian Jacobsen Skrevet Mars 11, 2024 Del Skrevet Mars 11, 2024 Hei! Jeg håper noen kan bistå med å tyde 2. oppslag fra toppen på venstre side på https://media.digitalarkivet.no/view/15836/49050/52, datert 25. januar. Mor er Tørine Knudsdtr, far heter Knud (Monson?), men jeg klarer dessverre ikke å tyde den øvrige teksten. På forhånd tusen takk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 11, 2024 Del Skrevet Mars 11, 2024 "samme dag | Døbt et Drengebarn fra Nærstrand ved Navn Mogens, faderen Knud Mogensen Væver, Moderen Tørine Knudsdr, Vidner Marie Kleberg, Giertrud Erichsdr Nærstrand, Ole Dahlred(?) og Ole Larsen og Ole Kalsim" Det første "og" er vel overstroke. Mons og Mogens er same namn. Christian Jacobsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Jacobsen Skrevet Mars 11, 2024 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2024 Igjen, tusen takk! 🥇 Kan «Væver» være stedsnavn eller yrke, tror du? Jeg har ikke hørt om stedet, men det er kanskje en for lengst glemt gård? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Mars 11, 2024 Del Skrevet Mars 11, 2024 3 minutter siden, Christian Jacobsen skrev: Kan «Væver» være stedsnavn eller yrke, tror du? Jeg har ikke hørt om stedet, men det er kanskje en for lengst glemt gård? Det er yrket. Det er skrive med gotisk skrift; dvs. ikkje eit namn. Det kan vere det vart brukt som identifikator; nesten som eit namn. Christian Jacobsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Jacobsen Skrevet Mars 11, 2024 Forfatter Del Skrevet Mars 11, 2024 Tusen takk! Utrolig nyttig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå