Marius Holm Enerud Skrevet Mars 16, 2024 Del Skrevet Mars 16, 2024 Heisan, Jeg prøver å tyde en festeseddel fra 1828 men jeg synes det er veldig vanskelig. Er det noen som kan hjelpe meg? Link til original teksten er her (starter midten på høyre side): https://www.digitalarkivet.no/tl20080626341173 Dette er hva jeg har fått til så langt - blir mye gjetting og hull: 01 Fæsteseddel. Vi Underskrevne, jeg Lars Olsen Melbyeeiet(?) haver ind- 02 gaaet en følgende Forening med Nils Hansen Gaard- 03 der østre at være (?) Huusman, paa(?) (?) til Nils 04 Hansen Gaarder Jordvei til Brug det Halve af den gamle Gaarder 05 Stueløkke og (?) i Fæhaug (?) til (?) Nils Hansen 06 til På forhånd mange takk! mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mars 25, 2024 Forfatter Del Skrevet Mars 25, 2024 Jeg har forsøkt meg med noen linjer til men dette var dessverre vanskelig.. 01 Fæsteseddel. Vi Underskrevne, jeg Lars Olsen Melbyeeiet(?) haver ind- 02 gaaet en følgende Forening med Nils Hansen Gaard- 03 der østre at være (?) Huusman, paa(?) (?)overværende Nils 04 Hansen Gaarder Jordvei til Brug det Halve af den gamle Gaarder 05 Stueløkke og (?) i Fæhaug (?) til (?) Nils Hansen 06 samt den væstre(?) Bakke af (?)braaten til Engeland (?) 07 til fornøden Husl(?) at tage i Skaar(?) Tømmer (?) 08 Brændeveed og Gjærdefang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå