Gå til innhold
Arkivverket

Panteregister nr. 28 Toten 1760-1840 - Intet register

Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Panteregistrene for Toten vises her Treffliste for Bla panteregistre - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

For register 28 1760-1840 er det ei lenke til register for denne boka. Den peker til en vanlig registerside, bilde 431. 

Problemet er at jeg ikke finner noe register i denne boka. Jeg har bladd gjennom alle 502 sider, og med mindre
registeret er gjemt nederst på noen sider - som ikke er spesielt sannsynlig - så finnes det ikke noe register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2024 den 18.59, Geir Thorud skrev:

Panteregistrene for Toten vises her Treffliste for Bla panteregistre - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

For register 28 1760-1840 er det ei lenke til register for denne boka. Den peker til en vanlig registerside, bilde 431. 

Problemet er at jeg ikke finner noe register i denne boka. Jeg har bladd gjennom alle 502 sider, og med mindre
registeret er gjemt nederst på noen sider - som ikke er spesielt sannsynlig - så finnes det ikke noe register.

Jeg tror dette skyldes en misforståelse eller en glipp ved indeksering tilbake i 2007. Bilde 431-502 er indeksert som "registersider", noe som utløser denne "register"-lenka. Riktignok skiller bilde 431-502 seg fra resten av panteregisteret ved at dette (jf. bilde 430: https://www.digitalarkivet.no/tl20070514370430) er et tillegg til panteregisteret, men dette tillegget er ikke noe register til panteregisteret for øvrig.

Jeg har ikke tilgang til å rette i indekseringstabellene for panteregistrene, så jeg må bestille retting fra databaseadministratorene. De har mange andre oppgaver som nok vil bli prioritert høyere, så det kan ta noe tid før den feilen blir rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har irritert meg over denne lenka i mange år, uten å rapportere det, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.