Gå til innhold
Arkivverket

Lensrekneskapar - behov for leksehjelp

Thore Senneset
 Del

Recommended Posts

Rentekammeret inntil 1814, Reviderte regnskaper, Lensregnskaper, RA/EA-5023/R/Rb/Rbt/L0008: Bergenhus len, 1609-1612
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk20080827660482

Kan nokon forklare talsystemet som er i bruk på denne sida? Eg sliter litt med å lese kva dei betalar i (smør?) og kor mykje.

Eg er mest interessert i folket på Sigdestad (Martinus, Oluf og Ulrik eit stykke ned på venstre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er romertall med x = 10, v = 5 og i = j = 1. I tillegg betyr tverrstrek 1/2, på slik at måte at x = 9 1/2, v = 4 1/2 og j = 1/2.

Martinus Sigdestad j (1/2) pund

Oluff ibid iiij (4) mark

Vlrick ibid v (5) mark

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så langt, dei er ikkje heilt gode å lese desse rekneskapane. Som til dømes her:

Rentekammeret inntil 1814, Reviderte regnskaper, Lensregnskaper, RA/EA-5023/R/Rb/Rbt/L0004: Bergenhus len, 1603-1605
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk20080827650312

Her forstår eg det som står etter "Martinus Sigdestad" til å vere ij dr, altså 2 daler (om lag midt på høgre sida), men eg greier ikkje lese det som står før namnet hans (i første kolonna). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skatt "aff flomsauger" (overskrifta til venstre) og  det står "j saug" ( 1 sag) før alle namna.

Elles les eg namnet som "Morthinus Sigdstad"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.