Jon Mamen Skrevet April 5, 2024 Del Skrevet April 5, 2024 Her skjønner jeg en del. Vielsen foregikk i huset (hvilket hus?) etter Kongens brev. Resten av 2. linje skjønner jeg ikke. I tredje linje står det om Hr Bendick som vier? Ingebret Pedersøn Jar med pigen Marthe Reiersdatter Kopland. så trenger jeg hjelp med slutten Modum kirkebøker, SAKO/A-234/F/Fa/L0002: Ministerialbok nr. 2, 1741-1782, s. 620-621 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061220650626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet April 5, 2024 Del Skrevet April 5, 2024 "d. 23 Augs: Blef efter Kongens Bref viet i Huuset uden nogen foregaaende lysning af Predike Stolen, af Hr. Bendick Ingebret Pedersøn Jar, med Pigen Marte Reiers Daatter Kopland, for slegt Skab at de ikke ere hinanden beslegtiget Caverer ..." Kommareglar ...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Mamen Skrevet April 5, 2024 Forfatter Del Skrevet April 5, 2024 Takk for god hjelp. Hr Bendick er nok soknepresten Simon Bendeke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå