Gå til innhold
Arkivverket

Hvor kommer Guri i fra?

Bjørn A.Fjelle
 Del

Recommended Posts

Hei dere! Jeg har søkt og lett i årevis etter Guri Christophersdatter som dør 31.10 1840 i Norderhov og oppgitt alder 71 år.Hun var gift med Tømmerfører Nils Olsen f. 1775 i Norderhov-hans slekt bakover har jeg nå.Har lurt på lenge hvor Guri er ifra-kommer hun i fra Ringerike,eller må vi lenger unna?Hadde vært spennende om denne knuten fikk sin løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.s i Folketelling 1801 blir hun kallt Engebretsdatter,men det riktige er Christophersdatter og dette brukes fast ved de barn de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bjørn A.Fjelle skrev:

Men dette hjelper meg ikke i og finne ut hvem Guri er?

Det hjelper dine hjelpere å se hva og hvor du og andre har leitet - så slipper de/vi å bruke tid på det.

Og - når du vil ta opp igjen et emne som er ditt, så skal du bruke den tidligere tråden, skrive noen ord //  f.eks at det er lenge siden - er det noe nytt? //, sende inn og så legger emnet seg øverst og alle ser hva som er gjort før.

Lykke til!

Endret av Jostein Stokke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.