Gå til innhold
Arkivverket

Supplikker fra Norge til kongen 1790-1814

Anne Engelst Nørgaard
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg jobber med et forskningsprojekt på NTNU som handler om supplikker fra den norske befolkning til kongen i København i perioden 1790 til 1814.

Jeg ved at disse efter 1814 er salmet i forskellige departementer. Jeg ønsker å skabe et overblik og på sigt en statistik over, hvem som skrev supplikker, hvilke befolkningsgrupper de kom fra, hvilke landsdeler etc., så jeg ønsker egentlig et overblik over hele materialet. I første omgang trænger jeg å kortlægge hvilket materiale som findes på riksarkivet i Oslo og hvilket jeg må til København for å finne, samt hjælp til hvilke arkiver, jeg skal søke i for at finde både supplikbøker, saker, og de originale supplikker, når jeg bruker materialet på arkivet i Oslo.

Jeg ved dette er et stort spørgsmål, og ikke klart med et kort svar. Jeg kommer til Oslo i næste uke, og ville høre om det var mulig å besøke dere tirsdag 7. maj for en prat om dette og forhåbentlig hjælp til å komme igang med det materialet som findes i Oslo? Jeg er tilgængelig hele tirsdag.

På forhånd mange tak,

Mvh Anne Engelst Nørgaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.