Gå til innhold
Arkivverket

Gardsbilete med bilet. Byer, Oslo

Leif Kåre Solberg
 Del

Recommended Posts

Hei.

Gardsbilete med bilet. Byer, Oslo, Januar 5, 2006

Forespørrere om:

Ivar Rytterager eier Kirkegata 2 fra 1851. Kirkegata 2, bildet med tekst, arkiv, ligger som nr. 1, for Oslo.

Testen er det viktigste. Hva som grunnlaget testen har kommet bort:

Den var med på Internett, nå forsvunnet derfra.

Ivar Rytterager som 44 år som formann Revierhavnes Baatforening, 1854 – 1898.

Jan Oldervoll, Gardsbilete i album  

Desember 30, 2005

[#35365] Gardsbilete i album - Arkiv - Arkivverket

Skrevet Januar 5, 2006

No kan ein også leggja inn bilete av hus i byane.Og for å sikra meg mot kritikk:Nu kan man også legge inn fotografier av hus i byene.

Gjest Leif Kåre Solberg

Skrevet Januar 5, 2006

Takk for hederlig forsøk på tilrettelegging for byfotografier, men om du nu tror deg sikret mot kritikk, kan du likevel ta feil. I hvert fall får jeg feilmelding etter å ha trykket på knappen: ”Legg på plass biletet”: ”Feil ReadString 5 0” med etterfølgende skjulte ikon som inneholder: ”(mindreenntegn)!-- / var SymRealOnLoad / var SymRealOnUnLoad”. Jeg holder det åpent at feilmeldingen kan skyldes mitt eget oppsett?

Gjest Leif Kåre Solberg

Skrevet Januar 5, 2006

Vi nærmer oss. Bildet lar seg nå hente opp gjennom ”Foto i Digitalarkivet”. Likeledes kommer det opp sammen med folketellingsdataene ved å trykke på hyperkoplingen under bildet. Det som nå gjenstår er å få opp bildet også direkte fra vanlig folketellingssøk. Det kommer fortsatt ikke opp noe hus-ikon for visning. Når jeg nå trykker på: ” Vis gardar med bilet”, skjer det noe. Jeg får feilmeldingen: ” Feil hentglobal ferdig.”PS Det ser ut til å ha kommet opp noe rubbish på ”Foto i Digitalarkivet”, Kristiania: En ikke-fungerende link til 'bilde' med tekst ”Ukjent gard”.

Gjest Jan Oldervoll

Skrevet Januar 5, 2006

Det er ikkje all nattefiksing som blir like vellukka. Men no burde det meste ha kome seg.

Gardsbilete i 1900-teljinga

Som somme av dykk kanskje har lagt merke til kan de no leggja inn bilete av gardar i 1900-teljinga.

Desember 20, 2005

[#35119] Gardsbilete i 1900-teljinga - Arkiv - Arkivverket

Jan Oldervoll

Skrevet Januar 5, 2006

Du har rett og slett ikkje lagt ved biletet. Det burde vore sjekk for det; du er ikkje den første. Send det til oldervoll@hi.uib.no så skal eg leggja det inn for deg. Så slepp du skriva omatt teksten din. Den var både lang og god, ser eg.

Gjest Leif Kåre Solberg

Skrevet Januar 5, 2006

Takk for at du tar deg bryet. E-post er avsendt. Jeg mener selv at jeg hentet opp bildet på foreskreven måte, men det er mulig at en av Murfys lover har slått til. Jeg avventer at noen andre enn meg skal lykkes bedre med bybildene, eventuelt får jeg rote frem noen flere bilder selv. Med vennlig hilsen. Leif Kåre

Gjest Leif Kåre Solberg

Skrevet Januar 5, 2006

Vi nærmer oss. Bildet lar seg nå hente opp gjennom ”Foto i Digitalarkivet”. Likeledes kommer det opp sammen med folketellingsdataene ved å trykke på hyperkoplingen under bildet. Det som nå gjenstår er å få opp bildet også direkte fra vanlig folketellingssøk. Det kommer fortsatt ikke opp noe hus-ikon for visning. Når jeg nå trykker på: ” Vis gardar med bilet”, skjer det noe. Jeg får feilmeldingen: ” Feil hentglobal ferdig.”PS Det ser ut til å ha kommet opp noe rubbish på ”Foto i Digitalarkivet”, Kristiania: En ikke-fungerende link til 'bilde' med tekst ”Ukjent gard”.

Gjest Jan Oldervoll

Skrevet Januar 5, 2006

Det er ikkje all nattefiksing som blir like vellukka. Men no burde det meste ha kome seg.

Med vennlig hilsen

Leif Kåre Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du tenker på her? Ser at du har hentet opp noen gamle debattinnlegg fra 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Renathe-Johanne Wågenes

Det jeg trenger er et bilde med tekst av «Kirkegata 2 fra 1851» eid av Ivar Rytterager.

Med vennlig hilsen

Leif Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 9.6.2024 den 12.43, Leif Kåre Solberg skrev:

Renathe-Johanne Wågenes

Det jeg trenger er et bilde med tekst av «Kirkegata 2 fra 1851» eid av Ivar Rytterager.

Med vennlig hilsen

Leif Kåre

Jeg kjenner ikke til hvor det bildet befinner seg. Kan ikke finne det på Digitalarkivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2024 den 12.43, Leif Kåre Solberg skrev:

Renathe-Johanne Wågenes

Med vennlig hilsen

Leif Kåre

Jeg har nå fått informasjon fra en kollega om at det i den første utgangen av Digitalarkivet var mulig for privatpersoner å laste opp bilder til 1900 folketellingen. Bildene var ikke nødvendigvis fra rundt 1900, men kunne være både eldre og nyere. Disse bildene ble ikke videreført da vi laget nytt Digitalarkiv for mange år siden. Arkivverket har ikke disse bildene i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider