Gå til innhold
Arkivverket

Lektoriet i Bergen

Liv Karin Flolid Lien
 Del

Recommended Posts

God morgon!

Eigar av garden er Lektoriet i Bergen.

Eg leitar etter opplysning om Lektoriet i Bergen.

Kan nokon tipse meg om det?

Hmv Liv Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

His du søker på lektoriet/lektorium på nettet https://no.wikipedia.org/wiki/Lektorium så betyr det lesepult som man leste bibelen fra og var et skille mellom skip og kor i kirken. Senere ble det også benyttet om talerstolen eller galleriet i kirkene. Du skriver ikke hvor den gården er eller tidsrom men kongen hadde endel eiendommer som ble forvaltet av kirken bla domkirken i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takkar for svar. Eg skal sjå på lenka.

Det er garden Lien gnr. 378 bnr.1 i Voss herad.

Bygdeboka seier eigar er Lektoriet i Bergen  i åra 1691-1727.

Kor finn eg dokument på det?

Helsing Liv

Endret av Liv Karin Flolid Lien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid klokt å gje utfyllande informasjon, og ikkje rekne med at den som svarar kan lese tankane dine...

Gardnummer 378 er sikkert eit nyare påfunn... og "Lien" er det fleire av på Voss.

Du skal kanskje til det som er kalla gnr. 27 "Teiglandslien" i Evanger i matrikkelen 1886 (det ser ut til at det er det same som gnr. 378 i Voss i dag).

I eksaminansjonsprotokollen for matrikkelutkastet 1723

Rentekammeret inntil 1814, Realistisk ordnet avdeling, RA/EA-4070/N/Nb/Nbf/L0141: Voss eksaminasjonsprotokoll, 1723, s. 138
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ma20090818630568

er det sagt at "Lij" er Apostegods og "Lectoratet udj Bergen beneficeret". 

Det siste tyder rimelegvis at inntekta frå garden (landskyld, og kanskje ein del av tienda?) var ein del av løna til innehavaren av lektorstillinga i Bergen.

Det var kanskje berre éin lektor i Bergen.  Eg villle ha leita først på Katedralskulen,  og så i domkyrkja.

Landskylda les eg som "9 mk Smør"

I 1661 står ikkje noko "Li(-en)" saman med Langeland m.m.,

men det er eit "Lij" ført saman med gardane i Eksingedalen:

Rentekammeret inntil 1814, Realistisk ordnet avdeling, RA/EA-4070/L/L0024/0001: Bergen lagdømme: / [A]: Alminnelig jordebok og skattemanntall (6 dalers kontribusjonsskatt). Sunnhordland, Hardanger, Nordhordland, Voss, Indre Sogn, Ytre Sogn, Sunnfjord, Nordfjord og Sunnmøre fogderi., 1661, s. 279b-280a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ma10051012150287

Her eig "Hr Hendrich" 1 pund smør og "Apostel" like mykje. 2 pund mykje meir enn 9 merker, så det kan vere ein annan gard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider