Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Jeg har tidligere hatt forskertilgang til Riksarkivet i forbindelse med at jeg skrev et kapittel om Hærens musikkorps i boka « I storm og stille - Forsvarets musikk 1818 - 2018». Jeg graver fortsatt i korpsets historie, og i den forbindelse leter jeg etter dokumenter vedr. Bergartilleribataljon nr.3 og et evt partitur som kan ligge i arkivet til avdelingen som i 1986 endret betegnelse til AR6, og deretter ble lagt ned i 1995. Marsjen ble komponert av Ole Halvorsen Rise i 1935 og urframført samme år på Setermoen. 

Ser fram til svar. På forhånd takk.

Mvh

Kapt. Inga Helene Juul

Hærens musikkorps

Du finner katalogen til arkivet etter Bergartilleribataljon nr. 3 /AR6 på Arkivportalen. Vi kan ikke hjelpe deg med oppslag via dette forummet, da må du ta kontakt via skjema. Merk også at mer omfattende arkivundersøkelser må man regne med å foreta selv jamfør Arkivverkets service-erklæring.

En del av arkivet etter Bergartilleribataljon nr. 3 er også overført til Statsarkivet i Tromsø; katalog her: https://www.arkivportalen.no/entity/78525c7e-11ea-4270-9acb-ee322fa9c1a5

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.