Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er innholdet fra det det gamle Tydeforumet (2018)?

Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Hvor er innholdet fra det Gamle Tydeforumet ?

Jeg leter etter et tema om et "Tyske brev" som jeg startet på Brukerforum 4. januar 2018 ?

Det førte ikke fram, så like etter la jeg spørsmålet inn på Tydeforum. Fikk veldlig mange svar, og løsning.

Bl.a. fra en amerikaner (historiker?)

Håper ikke dette har blitt slettet?

Skulle veldig gjerne finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ivar.

Flott. Men ser det viktigste ikke er her heller.

Jeg la inn 4(tror jeg) kopier av brevsidene etter det i 4. januar, og fikk svar fra bl.a. Lars Øyane som var i tyskland da.

Han fikk hjelp av tyske slektsforskere til å oversette brevet.

Så dukket det en amerikansk "historiker" el.lign.  med mange viktige opplysninger.

Bl. annet bostedet til brevskriveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her er aktiviteten din omkring 4.jan. 2018:

https://forum.arkivverket.no/profile/75-berit-knudsen/content/page/64/

(vil forskyve seg bakover/til høgare sidetal etter kvart som du lagar nye innlegg)

I tråden eg lenkja til er det lenkje til ein tråd frå oktober 2017 om det same brevet:

https://forum.arkivverket.no/topic/215697-tydehjelp-til-et-200-år-gammelt-brev-på-tysk/

Du har lagt ut foto av 1 side av eit brev.

Kan du ha lagt ut meir i ein seinare tråd (annan tittel)? Eller sendt nye foto til nokon i e-post - slik du får tilbod om?

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye igjen for innsatsen Ivar.

Etter mye leting gjennom mine gamle lagrede dokumenter m.m. fant jeg utrolig nok innlegget.

Det er fra 20. aug. 2018:  "200 år gammel tysk brev, trenger hjelp.....". (Tydeforumet).

Nå kan jeg endelig puste igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider