Gå til innhold
Arkivverket

Korleis søkja etter kombinasjoner av namn, t.d. "Olaf Jensen", slik at ein slepp å få opp alle som heiter Olaf og alle som heiter Jensen?

Reidar O. Meling
 Del

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Dette er ganske sikkert eit banalt og tåpeleg spørsmål, men uhyre viktig å få svar på. Eg finn inga rettleiing i korleis eg søkjer etter t.d. Olaf Jensen. Eg er altså ikkje interessert i alle som heiter Olaf, eller alle som heiter Jensen, men berre dei som heiter Olaf og Jensen. Truleg finst framgangsmåten forklart ein eller annan stad på sidene til Digitalarakivet, men eg finn det ikkje.

Det same problemet har eg når eg søkjer etter personar i bygdebøker og i tekstar generelt. Korleis gjer ein dette?

Endret av Reidar O. Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Reidar O. Meling changed the title to Korleis søkja etter kombinasjoner av namn, t.d. "Olaf Jensen", slik at ein slepp å få opp alle som heiter Olaf og alle som heiter Jensen?

Kvifor ikkje prøva med "Olaf Jensen", slik du har i overskrifta ? I nb.no kan du bruka hermeteikn. Kanskje du må bruka eit onnor hermeteikn. Der er berre å prøva: „”»"«“. Hald knappen inne på I-paden. 

EG har og måtte læra dette pga ein FT 1891, der eg ikkje kunne sjå oldefar min på i-padder men KUN på PC.

Då fekk eg help frå forumet av ei jenta (tungvekter dersom vi snakkar om tal innlegg her i DA). Navnet var: Jørgen, som var skrev som Jörgen. 

Olaf Jensen, ville eg på DA ha bukt fornavn: Ol*

Etternavn: Jen*

Ved fødsel / dåp IKKJE bruk født år. Bruk hendelsesår. Heller ikkje etternavnet når vi talar om dåp / fødsel.

Rolle er kjekt å ta med, DERSOM du er ute etter f.eks avdød, brudgom, eller far. 
Geografi er heller ikkje å forakta, dersom du er kjent kvar han f.eks gifter seg.

Å prøva, det er det som gjer ein betre. Slekt og Data + Biblotek i mange byar gjev og opplysningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er det i digitalarkivet du tenker på?
Her går du inn på detaljert personsøk , legger inn Olaf i fornavn og Jensen i etternavn. Da får du opp masse treff på Olaf Jensen, vet du fødselsår legger du inn det også for å avgrense søket. Kan være greit å legge inn fylke for å få enda færre treff.

i bygdebøker på eks. nb.no skriver du navnet i hermetegn «Olaf Jensen». Her kan du legge inn eks ~2  etter Jensen» så får du opp evt mellomnavn

Endret av Nina Tiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom eg søkjer i enkelt personsøk i Digitalarkivet skriv eg f.eks. +olaf +jensen

Same med Finn kilde. +sunnfjord +1701 finn manntalet 1701 for Sunnfjord, Nordfjord og Svanøy birk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar for forslaga, vil prøva dette. Eg kjenner jo til at du kan skriva fornamn og etternamn direkte inn i søket på Dig.arkivet, men det er ikkje alltid det høver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...