Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til å gjøre scan av Pantebok fra Riksarkivet forståelig

Vinje
 Del

Recommended Posts

Hei,

Jeg sliter med kunne forstå det som er nedskrevet i Panteboken, som vist under fra scanet dokument fra Riksarkivet.

Er det noen som kan gjøre dette forståelig /oversette dette, og hvor mye vil det koste å få oversatt de 6 sider som er interessante.

Jeg har fått de 6 sidene fra Riksarkivet som et .pdf dokument, og det er sikker bedre å jobbe ut fra dette dokumentet som jeg kan sende over på e-post hvis noen 

har interesse av å gjøre dette til et feks forståelig .doc dokument.

Med hilsen

Olav Kvaslerud

tlf 48026858

olav.kvaslerud@me.com

Referanse hos Riksarkivet:

Vest-Telemark sorenskriveri, SAKO/A-134/G/Ga/Gab/L0009: Pantebok nr. II 9, 1863-1869, s. 397 - s. 399

Eksempel på tekst (s 397)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, «Vinje» og vel møtt i forumet.

Stor takk til Espen for å ha sporet opp den [de] aktuelle siden[e] på DA!

Det hadde vært greit å vite hvilken gård / hvilket bruk du sikter til. På sidene 396b og 397a er Reindal[?] og Kilen nevnt, på 398a Øen og Kaalos – osv.

Seks sider er meget, selv om ‹tydbarheten› er overkommelig. Jeg kan hjelpe deg, hvis du har tålmodighet. Har for øyeblikket diverse jobbrelaterte oppgaver å vie størsteparten av min tid til.

Og jeg er amatør, vel å merke – ingen gebyrer involvert. Vil imidlertid ikke ta ‹leverbrødet› fra en profesjonell, hvis en sådan skulle melde seg, og som nok vil utføre oppdraget langt hurtigerere og stødigere enn jeg er i stand til.

Uansett ville det som sagt være praktisk med nærmere spesifisering av hva ‹oppdraget› går ut på.

Mvh

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.