Gå til innhold
Arkivverket

LØYST: Tyding av nemning på mor og merknadar - dødsfallet til Paul Martin Hagen i Trondheim 1846

Per S. Nestande
 Del

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Paul Martin Hagen døyr 13. september 1846 i Trondheim, jf. Ministerialprotokoller, klokkerbøker og fødselsregistre - Sør-Trøndelag, SAT/A-1456/602/L0137: Klokkerbok nr. 602C05, 1846-1856, s. 242 nr. 74.

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070924610573

Eg slit litt med nokre ord i samband med gravferda og ville set stor pris på hjelp frå meir kyndige folk:

I kolonna for gravferdsdato står det «Samme Dag» (som dødsfallet), men eg får ikkje samanheng i resten.

I kolonna for namn og stand står det «…. i Hospitalet, Enke Anna Gjertine Hagens Db: Paul Martin Hagen», men kva er fyrste ordet før i Hospitalet?

I kolonna for opphaldsstad står det «Barnet var udsat til Opforsting hos Pige Anne Stephensdtr, ... ...  ...  .... J. Lenvig i Sandveiten». Kva er dei fire orda mellom Stephensdtr og J Lenvig?

Takk for hjelpa!

Endret av Per S. Nestande
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Et forsøk:

Samme

dag, fri

Jord efter

Resolution

Roskone i Hospitalet

log. hos Overconstabel J. Lenvig i Sandveiten

Endret av Espen Tjernshaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt og effektivt svar!

Og da lærte eg eit nytt ord - roskone - som så vidt eg forstår er ei hushaldar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Per S. Nestande changed the title to LØYST: Tyding av nemning på mor og merknadar - dødsfallet til Paul Martin Hagen i Trondheim 1846
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Per S. Nestande skrev:

roskone - som så vidt eg forstår er ei hushaldar?

Hei, jeg forstår det som kona til en rosmann, en kar som lever av å ro - men jeg kan ta feil.

Edit, og jeg ser nå at flere har en slags husolderske som forklaring, så du kan ha rett.

Endret av Espen Tjernshaugen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Per S. Nestande skrev:

Og da lærte eg eit nytt ord - roskone - som så vidt eg forstår er ei hushaldar?

6 minutter siden, Espen Tjernshaugen skrev:

Hei, jeg forstår det som kona til en rosmann, en kar som lever av å ro.

Denne kona er enkje - og har altså ingen mann. 

"Ros(s)kone" er vel helst rådskone, som kan vere ei kvinne som styrer eit hushald.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider