Gå til innhold
Arkivverket

Folketelling for Biri (og Snertingdal) 1875


Recommended Posts

Jeg savner FT for Biri fra 1875 i Histreg. Litt usikker på hva som mangler. Stort sett så finner jeg det jeg leter etter hvis jeg søker i MyHeritage, men søker jeg i Digitalarkivet eller histreg finner jeg det ikke. For andre år, og andre steder så virker det helt fint. Så det kan se ut til at noen (mange) lister ikke er transkribert eller ikke lagt ut fra denne folketellingen. Kan virke som om det gjelder hele Snertingdal krets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Arild Maka skrev:

Jeg savner FT for Biri fra 1875 i Histreg. Litt usikker på hva som mangler. Stort sett så finner jeg det jeg leter etter hvis jeg søker i MyHeritage, men søker jeg i Digitalarkivet eller histreg finner jeg det ikke. For andre år, og andre steder så virker det helt fint. Så det kan se ut til at noen (mange) lister ikke er transkribert eller ikke lagt ut fra denne folketellingen. Kan virke som om det gjelder hele Snertingdal krets.

 

Dette er en kjent mangel, jf. https://www.digitalarkivet.no/source/52096/documentation/3988

 

Oppfølging av dette har nok vært satt til side, så lenge det ennå er gjenstående arbeid med FT1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Det er Snertingdal og muligens Redalen i Biri som mangler i avskriften på DA. Jeg tror ikke dette finnes på RHD heller.

 

Denne kokte bort i kålen da slektshistorielaget overførte noen hundre avskrifter til DA.

 

Jeg sitter på en avskrift som må bearbeides noe før oversendelse til DA. Den ligger på slektshistorielaget.no - men der må du følge en enkel oppskrift på installasjon av Java før bruk - se Kilder siden der.

 

Jeg kan evt. gjøre oppslag - send meg en melding via meldingsfunksjonen i dette forumet.

Endret av Geir Thorud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.