Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei, 

Jeg leter etter en Hans Johannesen, boende i Vestre Elvebakke 13 i Kristiania, i folketellingen fra 1870. Jeg kan ikke se at denne gaten (eller nærliggende gater, som Hausmanns gate) scannet i Digitalarkivet. Betyr det at ikke hele arkivmaterialet er scannet eller at denne adressen ikke er med i denne folketellingen?

26 minutter siden, Sindre GV skrev:

Jeg leter etter en Hans Johannesen, boende i Vestre Elvebakke 13 i Kristiania, i folketellingen fra 1870. Jeg kan ikke se at denne gaten (eller nærliggende gater, som Hausmanns gate) scannet i Digitalarkivet. Betyr det at ikke hele arkivmaterialet er scannet eller at denne adressen ikke er med i denne folketellingen?

Denne folketellinga er skanna i sin helhet (åtte arkivbokser), så etter alt å dømme mangler både Vestre og Østre Elvebakke, i alle fall i folketellinga slik den foreligger i dag. Jeg er ikke kjent med om noen har foretatt en grundig undersøkelse av hvor komplett tellinga er, med hensyn til adresser.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.