Gå til innhold
Arkivverket

Kyrkjeboka åpen til langt utpå åtti-talet

Jon Sværen
 Del

Recommended Posts

På 12.7.2024 den 11.59, Anne-Lise Hansen skrev:

Jeg spør, fordi jeg er sterkt uenig i at et slikt varsel fra en våken person i publikum skal møtes på samme måte som en henvendelse om hvor bestefar ble konfirmert…?!  Ved henvendelser om innsyn må en jo også påregne saksbehandlingstid. Å varsle om ulovlighet må da ha høyere prioritet?

«en våken person i publikum» !

Dersom det er MEG du meinar Anne-Lise: Så må eg både Bukka og Takka !

Kanskje hadde eg lite våkent blikk denne laurdagen, men jagu fekk eg melding om at sov, då eg meldte i frå.

HADDDE HEILT GLØYMT / VAR LANGT INNE I SOVE-LANDET.

3 stk m/ tilknyting til Arkivverket fekk melding frå meg på laurdag. Kun ein person svarte. 

Då denne innfo inne på DA ikkje fekk folk til å reagera, fekk eg nok angst / bekymring, som vart lækja av ei melding på Fasabokji:

Verda går trulig ikkje under, sjølv om dette vært retta på mandag morgon.

——-

Så du er ikkje på Fasabokji, Anne-Lise ? Då eg brukte Fasabokji på dette emnet, så raaaant det inn m/ innlegg, seriøse og sjølvsagt heilt useriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jon Sværen skrev:

Så du er ikkje på Fasabokji, Anne-Lise ?

Nei, for jeg ønsker ikke at Mark Zuckerbergs algoritmer skal bestemme hva som velges ut av informasjon å sende til meg.

Jeg skjønte at FB kan være nyttig, da jeg hørte at en nabos papegøye hadde flydd ut av vinduet og etter hvert landet på en balkong på Kiellands plass 5-6 kilometer unna og de der hadde gjenkjent fuglen fra en Facebook-etterlysning. Pippelurven ble lykkelig gjenforent med sine eiere, så den historien endte godt. 🙂😂

Tross det holder jeg meg utenfor. ☺️

PS I hvert fall inntil videre. Har standhaftig holdt meg unna i 20 år nå, så jeg regner ikke med noen endring.. Men.. har lært at en aldri skal si aldri, for er det én ting som er sikkert i dette livet, er at forandring er uunngåelig. 🥺

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider