Nils A. Hafsal Skrevet Juli 9, 2024 Del Skrevet Juli 9, 2024 (endret) Kom over denne her, og er ikke helt sikker på hva retningslinjene er ved selvdrap, men jeg lurer fryktelig på hva hele teksten forteller. Personen døde i 1907. [1] Selvmord i religi [2] øst vanvidt, ?? [3] ?? ved uk??k [4] ligt ???? [5] ?? ?? døden [6] ved drukning i [7] et myrhul Edit: Lenke til tekst: https://media.digitalarkivet.no/view/4990/258 Endret Juli 9, 2024 av Nils A. Hafsal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Kvalem Vesterås Skrevet Juli 9, 2024 Del Skrevet Juli 9, 2024 Kan du poste lenke til dokumentet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet Juli 9, 2024 Del Skrevet Juli 9, 2024 Det hadde vore fint med ei lenkje til protokollen. om lag sånn: [1] Selvmord i religi- [2] øst vanvidt, frem- [3] kaldt ved ukirke- [4] ligt partisvirksom- [5] hed. Søgt døden [6] ved drukning i [7] et myrhul. Usikker på kva du legg i "retningslinjer". Her var det nok "vanleg" gravferd og jordfesting. Nils A. Hafsal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils A. Hafsal Skrevet Juli 9, 2024 Forfatter Del Skrevet Juli 9, 2024 (endret) Oppdatert nå, takk for oppklaring! Endret Juli 9, 2024 av Nils A. Hafsal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Juli 12, 2024 Del Skrevet Juli 12, 2024 Du tenkjer kanskje på tidlegare praksis med at personar som tok sitt eige liv ikkje fekk kyrkjeleg gravferd. Om dette gjaldt så seint, veit eg ikkje, men eg har i alle fall sett gamle tingbøker der det blir gjort greie for omstendighetane i slike tilfelle, og der ein kunne vise at det var gjort i (eit anfall av) sinns-sjukdom, vart vedkomande gravlagt på vanleg måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils A. Hafsal Skrevet Juli 13, 2024 Forfatter Del Skrevet Juli 13, 2024 Jeg tenkte egentlig bare på om det var upassende (eller i mot retningslinjene for forumet med tanke på personopplysninger) å ta opp selvdrap på dette forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå