Gå til innhold
Arkivverket

Forlis Trondheimsfjorden 1863

Forlis Trondheimsfjorden 1863
 Del

Recommended Posts

I boken "Trondhjem i svundne tider: En tusenårs vandring gjennem byen. 3 : Seilskibs-fartens tid 1790-1850" side 258 står omtalt Trondhjemsskibet skonnert "Louises" forlis i 23 april 1863. Styrmann Ulrik Fjæren omkom, og muligens min farfars søster Nicoline Marie Nyenget fra Mosvik med flere..

I Ministerialbok for Mosvik 1843-1870 står det at Piige Nicoline Nyenget (?) ble begravet  26 april 1863 i Mosvik. Samme dag som to andre fra Mosvik som også døde 23 april. Dette kan jo være tilfeldig, men verdt å utforske, siden Nicoline var min farfars eneste søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Forlis Trondheimsfjorden 1863 skrev:

I Ministerialbok for Mosvik 1843-1870 står det at Piige Nicoline Nyenget (?) ble begravet  26 april 1863 i Mosvik.

nr 8 9 og 10.  Nr 15 16 og 17 døde samme dag  Står en merknad som jeg ikke tyder.

https://media.digitalarkivet.no/view/2488/200

Endret av Allan Frantzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser til høyre for dødsfallene står det en tekst i klamme som "samler" disse dødsfallene.

Jeg klarer dessverre ikke å lese det, men det kan være relevant ...

image.png.b056fb159b9a8a8f61a8c6942ec57bf8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.