Gå til innhold
Arkivverket

Susanne Slagstad i Gloppen - generalopprydding ut frå kjende kjelder


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Du verda... eg får dessverre ikkje tilgang til denne boka, kan du klippe det inn her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nå feilmelding når jeg prøver å åpne boka igjen. Har nylig oppdaget at originalen av den eldste borgerboka ligger på Bergen kommunes sider. La oss håpe at feilmeldingen er kortvarig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser av koppskatten 1645 at Ytre-Fitje ikke er med. Dette tolker jeg som at det var borgere som bodde her. De ble nemlig ført i egen liste. Dessverre er denne svært mangelfull.

 

Koppskatt: Bergensborgere i Nordfjord 1645-1646:

Bergen, Hordaland, Møre og Romsdal, Rogaland, Sogn og Fjordane fylke, Lensregnskap nr. 103 (1643-1647), Dokumentside
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk20080904651036
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Grete Singstad skrev:

Ser av koppskatten 1645 at Ytre-Fitje ikke er med. Dette tolker jeg som at det var borgere som bodde her. De ble nemlig ført i egen liste. Dessverre er denne svært mangelfull.
 

Ja dette var tynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel nemnt det før: Lusie Monsdtr Almenning hadde EI dotter og ho hadde tre søner - så mtDNA der er utelukka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Du verda... eg får dessverre ikkje tilgang til denne boka, kan du klippe det inn her?

 

Nå er sidene funksjonelle igjen:

 

https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/bergen-byarkiv-forteller/byhistorie/fortellinger-fra-arkivet/borgerboken-i-digital-utgave

BB.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei interessant opplysning - som i alle fall kan avskrive han fullstendig som son av Susanne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå Geni:

 

Sitat

Peder har tidlegare vore sett opp som son til Mons Byrgeson Arnestad, men det kan ikkje stemme. Mannslinje-etterkomar etter Peder har ei heilt anna haplogruppe enn mannslinje-etterkomar etter Arne Monsson Arnestad som då skulle ha vore bror.

 

Har ein meir enn ein Y-dna-test som kan sporast tilbake til Arne Monsson Arnestad, slik at ein kan utelukke feil i mannslinja nærare vår tid?

 

Har ein meir enn ein Y-dna-test som kan sporast tilbake til Peder Monsson Fitje, slik at ein kan utelukke feil i mannslinja nærare vår tid?

 

Dersom ein berre har ein test i kvar av desse mannslinjene vil eg tru at ein skal vere forsiktig med å konkludere med at Peder Monsson og Arne Monsson ikkje kan ha vore brør berre ut frå dette. Det er ei lang rekkje til 1600-talet og tilbake til vår tid, og mange mogelegheiter for feil på vegen. Enten det er på grunn av utanomekteskaplege forhold som ikkje vart oppdaga eller feil i slektsforskinga.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Dersom ein berre har ein test i kvar av desse mannslinjene vil eg tru at ein skal vere forsiktig med å konkludere med at Peder Monsson og Arne Monsson ikkje kan ha vore brør berre ut frå dette.

Peder-linja har berre EIN testbar-person, og då har eg tråla absolutt heile treet.

 

Arne-linja og ei anna brorslinje kan eg ikkje garantere er 100 % gjennomsøkt, men heller ikkje der har eg funne kontrollperson så langt.

Begge testane er med FamilyFinder, og ingen ting tyder på postmenn i nyare generasjonar, men det KAN sjølvsagt vere noko mystisk ein stad. Genealogien er sikker.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kommentar til det siste: Etter å ha studert så mange Ydna-testar som eg har gjort no, slår det meg at feil far i eldre tid ser ut til å vere mindre vanleg enn eg har trudd. Eg har hatt 5-6 tilfelle der eg har hamna ein annan stad enn eg trudde, men utan unntak har det då vist seg at ein har bomma på genealogien og valt feil Mons av to mulege, td.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Eg vågar nesten ikkje seie det høgt - men etter 3 timar med Digitalarkivet, Histreg, Nasjonalbibliotek og skattelister, har eg i kveld funne minst 1 person, truleg fleire, som kan mt-teste Agnete Fitje. Der er EIT svakt led som eg må kvalitets-sikre, men eg trur det er minst 90 pst sikkert.

 

Så står det att å kontakte vedkomande og selje inn bodskapen!

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Aase - håper du lykkes!

 

På 1.8.2024 den 0.40, Grete Singstad skrev:

2. Agnete Monsdatter, død før moren Susanne, så døtrene arvet, gift med Peder Monssen Fitje

To døtre:

  • Maren, f. ca 1657, gift med 1. Ludvig Hanssen Lemmichen og 2. med Jon Anfinnsen Osnes – spor av arv ennå ikke funnet
  • Elisabeth, f. ca 1660, gift med Jens Berentsen Balchen – arver gårdsparter etter Susanne

 

Jeg har nå funnet at Jon Anfinnsen også satt med gårdsparter etter Susanne. Ved odelskatten i 1690 skattet han av Saarheim, som var en av partene Susanne hadde eid.

Dette styrker hypotesen at jordegodset kom til Jens Berentsen Balchen og Jon Anfinnsen via svigermor Agnete Monsdatter.

 

Sogn og Fjordane fylke, Sunn- og Nordfjord, Fogderegnskap nr. 3420 (1691-1692), Dokumentside, Side 346
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk10051202160347
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2024 den 14.10, Grete Singstad skrev:

Året etter (1670) dukker det opp en annen interessant person i odelskatten, nemlig Jacob Slagstad - hvem er han?

Stiftamtstueregnskap nr. 32 (1667-1670), Dokumentside
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk20090626340557

 

Og nå vil jeg kaste inn en annen mann jeg sterkt mistenker er sønn av Peder Anderssen og Susanne Wilhelmsdatter, nemlig Jacob Pedersen Aske. Han overtok nemlig flere av gårdpartene Susanne Slagstad hadde sittet med. Ved odelskatten i 1690 skattet han av Kaarestad, Føleide og Alme.

Sogn og Fjordane fylke, Sunn- og Nordfjord, Fogderegnskap nr. 3421 (1693-1694), Dokumentside, Side 168
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk10051202161168
 

Skiftet etter han i 1699 viser at hans eldste datter het Susanne.

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 1b (1699-1699), Skifteprotokollside, Side 357b-358a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680396

 

Finnes det en y-DNA-linje etter han?
 

 

Endret av Grete Singstad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
3 timer siden, Grete Singstad skrev:

Finnes det en y-DNA-linje etter han?
 

 

Nei - eller det vil seie at det KAN det gjere, men den er i så fall utanfor min kunnskap. Han hadde to søner - Anders som ser ut til å ha døydd i 1724 utan å etterlate seg avkom, og så Simon, som kom i skade for å besvangre systra si, Kari den yngre. Resultatet av dette jentebarnet var tragisk; Kari vart dømd til døden og avretta, og Simon blei dømd til å "røme landet". Det står i skiftet etter faren i 1699 at han er "bortrømt" - og eg har eit notat om at han er sett i Bergen seinare. 

 

Han kan ha besvangra fleire på sin veg, men det kan vere vanskeleg å finne. 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grete Singstad skrev:

 

Og nå vil jeg kaste inn en annen mann jeg sterkt mistenker er sønn av Peder Anderssen og Susanne Wilhelmsdatter, nemlig Jacob Pedersen Aske. Han overtok nemlig flere av gårdpartene Susanne Slagstad hadde sittet med. Ved odelskatten i 1690 skattet han av Kaarestad, Føleide og Alme.

Dette er så overbevisande at eg legg han inn i treet på Geni..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har forresten ikkje greidd å identifisere Knut Pederson, mannen til Susanne Aske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er godt muleg at dette er Simon; han skulle vere nokså ung då han vart far - 

 

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000562020

 

Ein muleg son, men døypt etter gravferda til forrige, og burde vel då stått noko om at far var Afg?

 

Bergen fylke, Korskirken i Korskirken, Ministerialbok nr. A 3 (1698-1719), Fødte og døpte 1701, Side 86-87
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070320640457
 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kome mykje lenger enn eg drøymde om i denne tråden, for ein stor del takka vare Grete sin innsats.

 

Kva tenkjer du om opplysningane i skiftet etter Peder Olson Almenning? Eg var inne på tanken om at han skulle vere som av Susanne, men etter å ha snappa opp litt av din tenkjemåte, tenkjer eg at då skulle der vore jordegods etter Susanne i dette buet. Det er der ikkje, som eg kan sjå. Det som eventuelt har vore i omløp, må ha vore på Lusie si hand og gjort opp i skiftet etter henne - eller? 

 

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 2a (1701-1703), Skifteprotokollside, Side 79b-80a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Resultatet av dette jentebarnet var tragisk; Kari vart dømd til døden og avretta, og Simon blei dømd til å "røme landet".

 

Var ikkje det vanlege i slike tilfelle at begge vart dømde til døden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Var ikkje det vanlege i slike tilfelle at begge vart dømde til døden?

Vi har mange døme på at ho vart dødsdømd og han måtte røme. Ikkje alltid vart dødsdommen sett i verk, men i dette tilfelle vart det slik. Kari vart så vidt eg hugsar teken med til Askvoll der næraste rettar var å finne, og enda livet der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidesprang kanskje.

Peder Olsson Almenning var gift andre gang med Ingeborg Hansdtr.

Om de hadde barn vet jeg ikke men i skiftet henvises det til Ingeborgs stedatters mann, Anders Elde. Da antar jeg at det er snakk om en datter av Peder og Lussi. Men hvem var hun?

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Et lite sidesprang kanskje.

Peder Olsson Almenning var gift andre gang med Ingeborg Hansdtr.

Om de hadde barn vet jeg ikke men i skiftet henvises det til Ingeborgs stedatters mann, Anders Elde. Da antar jeg at det er snakk om en datter av Peder og Lussi. Men hvem var hun?

Ho heitte Susanne - og fekk dessverre for oss berre søner. Ei ubrota kvinnelinje hadde vore draumen, då kunne vi ha testa den og. 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
1 time siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

 

Var ikkje det vanlege i slike tilfelle at begge vart dømde til døden?

No må eg ro meg litt i land her - eg let heller bygdebokforfattar Aaland fortelje det slik det var. 

image.png.3725aeffabdf418cd32e89ea4a90e0b9.png

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No sit eg og fin-les skiftet etter Peder Olsson Almenning. Eg legg merke til at fleire av gjenstandane i buet er dårlege. En sønder gryde - en støpt malmring med kun to føder under - gammal ederdun og lappar på sengetøyet. Ei randet hovedpute med fiær i, udsliden - men han har 28 sølvknappar i skjorta si. 

 

Men på s.2 i skiftet kjem ei oversikt over ting "som Mogens Pederson haver taget af boen" - totalt 9 ting. 

Lista over Boens Indgield er ikkje lang - berre litt hos Ole Knudsen Hole paa Breum. (Det er forresten skifte etter han i 1701 - det spørst om eg må lese det også). 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Vi har kome mykje lenger enn eg drøymde om i denne tråden, for ein stor del takka vare Grete sin innsats.

 

Kva tenkjer du om opplysningane i skiftet etter Peder Olson Almenning? Eg var inne på tanken om at han skulle vere som av Susanne, men etter å ha snappa opp litt av din tenkjemåte, tenkjer eg at då skulle der vore jordegods etter Susanne i dette buet. Det er der ikkje, som eg kan sjå. Det som eventuelt har vore i omløp, må ha vore på Lusie si hand og gjort opp i skiftet etter henne - eller? 

 

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 2a (1701-1703), Skifteprotokollside, Side 79b-80a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680507

 

Ved odelskatten i 1690 satt Peder Olsen Almenning med parter i Hjelmelandsbakken, Solheim, Austrheim, Kaarstad og Ervik. Dette tenker jeg er jordegods han styrte på sin kone Lucies vegne. Han må ha stelt seg dårlig siden det ikke var noe jordegods etter han i skiftet.

 

I skiftet etter Peder Monsen Fitje er også Kaarestad nevnt:

«Sal. Peder Monsen Ytter-Fitties myndlinger Lars og Peder Anderssønner koster for det løsøre som etter sal. Peder Allmenningen dem er utlagt den 21. og 22. august 1696 til 11-4-13 = 12 års landskyld av 2 pund : 8 laups smørs leie, som etter bemeldte Sl. Peder Almenningen er utlagt når odelskatt og Rosstjeneste fradras, samt to tredjeårstaker og førstebyksel i Kaarstad.

Sum 26 pund, 2 laup, 15 2/3 (smør).»

Videre står det at innkommen skatt skal være kommet til deres farbror og forrige formynder Mons Pedersen Maurstad, som dem skulle være skyldig, av årsaker, bemeldte Sl. Mogens Pedersen var uvederheftig (insolvent).

 

Skal vi forstå det slik at først var Mons Pedersen Maurstad formynder for sine brorsønner, siden har Peder Monsen Fitje overtatt jobben. Etter hvert har Peder Fitje ikke hatt bra nok økonomi til å styre med dette og dermed har Peder Maustad igjen overtatt styringen med jordegodset til guttene. Peder Olsen Almenning ser ut til også ha involvert seg i noe av arven til Lars og Peder Anderssønner – styrt eiendeler for dem - men har ikke klart å betale dem det de har krav på. Dermed blir han skyldig dem penger.

 

Sogn og Fjordane fylke, Sunn- og Nordfjord, Fogderegnskap nr. 3420 (1691-1692), Dokumentside, Side 345

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rk10051202160346

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 4a (1708-1709), Skifteprotokollside, Side 49b-50a

Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127690629

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.