Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål om dåpsattest versus fødselsnummerkort.

Recommended Posts

Hei!

Kan altså ikke velge emne her på grunn av grått eller nullet felt men blir under "annet".

Finner derfor ikke noe kontaktadresse for epost i andre enden og velger å poste her.

Gjelder her et såkalt vergemål som er statlig gitt og opprettet meg på grunn av et leilighetsproblem i borettslag.

Her ligger original dåpsattest og fødselsnummerkort i en plastpose på et soverom og jeg er bosatt under Trondheim kommune.

Men finner ikke noen egen fødselsattest så kanskje ikke utstedt i det hele tatt.

Derfor mulig E C Dahls stiftelse for opprinnelig fødested/fødselssted og utsteder men at de også lager eller produserer pils (øl).

Men også at en i utgangspunktet blir norsk statsborger eller statsborgerskap på samme måte og også tilordning i den norske kirke, her protestantisk og automatisk.

Hvis jeg kan få svar tilbake via epost vil det være fint og her kun saken det gjelder.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg får ikke helt tak på hva som er spørsmålet ditt.

Dette forumet er uansett kun rådgivende. Arkivverket saksbehandler ikke henvendelsene i forumet og gjør ikke oppslag i arkivmateriale på grunnlag av henvendelser i forumet.

Dersom du ønsker at Arkivverket skal gjøre oppslag i arkivmateriale for å finne opplysninger for deg, ber vi deg om å sende inn din problemstilling via skjema på Arkivverkets nettsider, så vil henvendelsen bli gjenstand for saksbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det er vel dåpsattesten som er fødselsattest? Eksempel: Om ein aldri har hatt pass eller førarkort må ein vel vise fram dåpsattesten for å få pass/nasjonalt ID-kort? (Men for alt eg veit er det kanskje også mogeleg å bruke fødselsnummerkortet).

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2024 den 1.18, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Det er vel dåpsattesten som er fødselsattest? Eksempel: Om ein aldri har hatt pass eller førarkort må ein vel vise fram dåpsattesten for å få pass/nasjonalt ID-kort? (Men for alt eg veit er det kanskje også mogeleg å bruke fødselsnummerkortet).

Dåpsattest og fødselsattest er ikke det samme i dag. Dåpsattest skrives ut av kirken der du evt er døpt. Fødselsattest skrives ut av folkeregisteret, trenger man en ny fødselsattest kan denne bestilles på www.skatteetaten.no

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider