Marius Holm Enerud Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 Heisan, Er det noen som greier å tyde denne teksten som er hentet fra folketellingen 1905 (datoene til høyre kan man se bort ifra) På forhånd mange takk! mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 om lag sånn: "forsøfer at tjene mit som Cirkusdirektør, men svært vanskelig da jeg ikke kan komme nogen steder untagen at maa betale høje skater, og her i Kristiania ikke minst da jeg maa betale 10 % af ?utan(?), undenom mine sedvalige skater jeg har her i byen" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariann Stokken Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 Kan det vera kontoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy-Petter Askim Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 Det står vel brutoen. På cirkus skulle det betales 10% avgift. Det var fastsatt alt fra avgifter på kino, subsidier til teater og ingen avgift på dans såvidt jeg har sett. Mariann Stokken reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå