Jan Roar Hatlem Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 Da har jeg et nytt spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Gjelder mine oldefar Arne Johan, nr 116 på denne siden. Født 28. april og døpt 22. juni tror jeg det er. Uekte barn tror jeg Vil gjerne ha hjelp til å tyde alt som står under navn på foreldre, faddere og det som er i kolonnen helt til høyre. Kirkebøker: Kinn sokneprestembete, SAB/A-80801/H/Haa/Haaa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1857-1885, s. 98 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 datoar og "uekte" stemmer. "Ungkarl, Tjener Lasse Arnes- sen Kinn og Pige Anne Johannesdatter Reksten" "Mons Olsen Øvrebø, Peder Arnesen Kinn, Johannes Pedersen ibid, Sofie Alexandersdat ibid, Oline Johannesdat Reksten." "Opgaven skeet af Johannes Peder- sen Kinn" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Roar Hatlem Skrevet August 1, 2024 Forfatter Del Skrevet August 1, 2024 Takker 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Roar Hatlem Skrevet August 1, 2024 Forfatter Del Skrevet August 1, 2024 Lurer videre på om det er en mine tippoldemødre jeg har funnet her, nr 95 Født 27. og døpt 31. august 1834 Foreldre skal i tilfelle være Johannes Absalonsen og Marthe Sophie Knutsdotter Johannes må det nå være og mener også kunne lese Marthe. Men det øvrige klarer jeg ikke lese. Ei heller fadrene, ikke alt i alle fall. Så kanskje du klarer denne også? 🙂 Kirkebøker: Kinn sokneprestembete, SAB/A-80801/H/Haa/Haaa/L0004/0001: Ministerialbok nr. A 4I, 1822-1840, s. 130 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Roar Hatlem Skrevet August 1, 2024 Forfatter Del Skrevet August 1, 2024 Og dødsårsaken til Hans Olset, nr 6 på denne siden. Er det magekreft? Kirkebøker: Askvoll sokneprestembete, SAB/A-79501/H/Hab/Haba/L0004: Klokkerbok nr. A 4, 1913-1929, s. 68 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 26 minutter siden, Jan Roar Hatlem skrev: Lurer videre på om det er en mine tippoldemødre jeg har funnet her, nr 95 Født 27. og døpt 31. august 1834 Foreldre skal i tilfelle være Johannes Absalonsen og Marthe Sophie Knutsdotter Johannes må det nå være og mener også kunne lese Marthe. Men det øvrige klarer jeg ikke lese. Ei heller fadrene, ikke alt i alle fall. Så kanskje du klarer denne også? 🙂 Kirkebøker: Kinn sokneprestembete, SAB/A-80801/H/Haa/Haaa/L0004/0001: Ministerialbok nr. A 4I, 1822-1840, s. 130 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Det er kanskje betre om du delar opp i eigne postingar når dei ikkje har noko direkte med kvarandre å gjere. Og så er det fint med ei informativ overskrift (alt i forumet her er "hjelp til skrifttyding"). Begge delar for å gjere det lettare for andre å finne tydinga seinare. "G. [gaardbruker] Johannes Absalonsen Yttre Rexten & Marthe Knudsd." "Ole Didriksen Rexten, anders N. ib., Anne N. ib., susanne N. ib., Cekke K. ib." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet August 1, 2024 Del Skrevet August 1, 2024 21 minutter siden, Jan Roar Hatlem skrev: Og dødsårsaken til Hans Olset, nr 6 på denne siden. Er det magekreft? ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå