Gå til innhold
Arkivverket

Myndig og mindreårig

Marit Totland
 Del

Recommended Posts

Eg har skjønt at omgrepa myndig og mindreårig ikkje er heilt det same. Alderen har også endra seg opp gjennom tida.

Eg finn svært mange svært unge som gifte seg. Fram til 1814 skulle dei søkja kongen om løyve. Seinare måtte dei søkja dispensasjon. Er det nokon som veit

a. kven søkte dei til?

b. blei dette gjennomført (dersom då andre enn presten måtte gi slik disp.

c. finnest det noko dokumentasjon, protokoll, disp.søknader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbok for brukere av statsarkivene er et godt oppslagsverk: https://media.digitalarkivet.no/db/browse?&text="Håndbok+for+brukere+av+statsarkivene"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig lenke! Burde ha funne dette sjølv, men tanken gjekk ikkje så langt denne gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eit beslekta emne:

Spørsmålet mitt fekk eg vel aldri noko presist svar på. Kongebrev er nemnde i serien danske kanselli, norske registre, men denne sluttar i 1799. Frå og med 1800 har protokollane frå danske kanselli ei anna ordning. Samstundes kjem det 23/5 1800 ei forordning som opphevar forbodet mot ekteskap i 2. og 3. ledd. Og som ikkje det var nok blir ansvaret for å behandle søknadane (frå same dato) flytta frå kanselliet til amtmann og stiftsamtmann.

Dermed hamnar kongebrevet frå 18/4 1800 tilsynelatande mellom to stolar. @Arkivverket - Kristian Hunskaarpleier å ha god oversikt over kjelder - Trur du at dette kongebrevet og slektsforholdet mellom ektefellene kan vere nemnt i protokollar frå danske kanselli som er skanna i Digitalarkivet, eller vil innførsla som eg har funne i "underskrivelsesbok med register" vere den einaste staden dette er nemnt?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Dermed hamnar kongebrevet frå 18/4 1800 tilsynelatande mellom to stolar. @Arkivverket - Kristian Hunskaarpleier å ha god oversikt over kjelder - Trur du at dette kongebrevet og slektsforholdet mellom ektefellene kan vere nemnt i protokollar frå danske kanselli som er skanna i Digitalarkivet, eller vil innførsla som eg har funne i "underskrivelsesbok med register" vere den einaste staden dette er nemnt?

Dette har jeg ikke greie på fra før. Jeg antar at du har lest kataloginnledningen til AV/RA-EA-3024 Danske Kanselli 1800-1814 (https://www.arkivportalen.no/entity/e99ea924-4d37-4191-8a02-a6a678f8671b). Nå er underskrivelsesbøkene serie Hfbc i arkivkatalogen, og altså en underserie til serie Hfb "Kongelig ekspedisjon". Da ville jeg gjette på en sammenheng med de andre underseriene: https://www.arkivportalen.no/search/1?under=AV%2FRA-EA-3024%2FH%2FHf%2FHfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider