Gå til innhold
Arkivverket

Gamle gårdsnummer

Dag Arne Danielsen
 Del

Recommended Posts

Gjennom tidene er det mange kommuner som er blitt delt opp og slått sammen, både en og flere ganger. Det jeg lurer på er om det er noen som kjenner til noe sentralt register/oversikt, som viser gamle og nye gårdsnummer i slike kommuner som er endret/slått sammen/delt - over tid. Jeg mener da generelt for hele landet og ikke for noen spesiel landsdel eller kun for en kommune. Jeg tok nylig en telefon til Statens Kartverk i Hønefoss, men de kunne ikke hjelpe. De sa at de ikke kjente til at det finnes noe slik sentralt register, som viser gamle og nye gårdsnummer. Jeg har også vært i kontakt med et par kommuner som har oversikt over endringer i gårdsnummer før og etter kommuneendringene i 1964. Men de har ikke endringer i disse kommunene før 1964. Finnes slike oversikter ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så då er svaret på spørsmålet med andre ord nei?

Alternativet vil vel då vere å byggje opp eit register på dugnad frå grunnen av.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arkivverket - Anita Riise skrev:

Om du bestiller eldre grunnboksblad(ved å oppgi dagens kommune og gårdsnummer) så vil du øverst på første side kunne se gårdsnummeret før 1964 og kommunen det lå i (overstrøket)

https://media.digitalarkivet.no/self-service/grbb

Ei anna mogelegheit vil vel vere å gå inn på seeiendom.no eller tilsvarande, og samanlikne gammalt og nytt ved å velje gammalt økonomisk kartverk frå 60-talet som bakgrunnskart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arkivverket - Anita Riise skrev:

I mange tilfelle står det berre at endringane er spesifikke.

Men Google gjev ofte svar, som her:

https://sunnfjord.kommune.no/aktuelt-fra-kommunen/nye-gardsnummer-fra-1-januar-2020.10496.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Ei anna mogelegheit vil vel vere å gå inn på seeiendom.no eller tilsvarande, og samanlikne gammalt og nytt ved å velje gammalt økonomisk kartverk frå 60-talet som bakgrunnskart.

No testa eg dette for gnr. 233 i Sunnfjord kommune:

Screenshot_20240902_145048_Opera.thumb.jpg.5e7dbbb4a006b59d1fd29cd6abee2a32.jpg

Her ser ein at gardsnummeret tidlegare var 250, noko som stemmer med oversikta frå Sunnfjord kommune ovanfor.

Her er det likevel eit problem. Bakgrunnskartet skal vere frå 1962, men då var dette gnr. 50 i Fjaler kommune. I 1990 vart kommunegrensene endra, slik at området på nordsida av fjorden hamna i Gaular kommune. Den delen av garden Sunde som hamna i Gaular fekk gnr. 250, medan den delen som ligg på sørsida av fjorden framleis er gnr. 50 i Fjaler kommune. (Eg ser av kartet at både gnr. 50 og gnr. 250 er i bruk for den delen som ligg i Fjaler).

Bakgrunnskartet som tilsynelatande skal vere frå 1962 viser med andre ord gardsnummera slik som dei var på eit langt seinare tidspunkt! Det er jo nesten som at dette er dokumentfalsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider