Gå til innhold
Arkivverket

Jeg Trenger Hjelp Med Å Finne Slektninger I USA


Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

Min Amerikanske nevø har begynt å bli interessert i å finne slekten på sin fars side, og jeg vil forsøke å hjelpe ham med å komme igang. Min søster har sendt meg dødsattestene til både hans USA fødte farfar, og hans svenskfødte farmor. Hun og hennes aner har jeg foreløpig kontroll på. Problemet er på hans farfars side. De emigrerte fra Sverige to generasjoner tidligere. Jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne å lete for å finne ut av dette.

 

Finnes det scannede kilder i USA slik som kirkebøkene og foketellingene her i Norge? Hvis dette temaet har blitt diskutert her før, så henvis meg gjerne dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Birger Carlsen said:

 

Finnes det scannede kilder i USA slik som kirkebøkene og foketellingene her i Norge? Hvis dette temaet har blitt diskutert her før, så henvis meg gjerne dit.

 

Kilder for Census and Church Records i Amerika inkluderer Ancestry.com et betalingsnettsted og FamilySearch.com et gratis nettsted, men trenger registrering. Det er også My Heritage som jeg ikke har brukt.

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er medlem i Slekt og Data får du 25 % rabatt på Ancestry medlemskap. 

Enten du velger Ancestry eller Family Search, så vil jeg anbefale deg å lage et slektstre  på den side du velger å bruke. 

Gradvis kan du da bygge opp hele treet til slektningen din.

På Ancestry (som jeg bruker mest) kan du dele treet med nevøen din, slik at begge kan bygge treet opp sammen. 

Lykke til med letingen.

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Family Search, og bygger et tre som min nevø kan kopiere. Håper det ikke er like mye feil der som på MyHeritage. Der måtte jeg bare stoppe e-post varsler av den grunn.

 

Jeg har nå funnet tilbake til Sverige på min nevøs farfars side også. 😊 Da blir det litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.