Gå til innhold
Arkivverket

Kanskje på tide jeg finner meg en ny hobby?


Even Stormoen
 Del

Recommended Posts

Havnet i forrige uke uforvarende i en ‹skermydsel› med Richard Olsen her på forumet.

 

Der kom jeg i skade for å benytte et engelsk f-ord, (riktignok ikke skrevet fullt ut, men med en ‹kledelig› asterisk for nettopp ikke å være direkte ‹ovartig›) i et forsøk på å finne ut hva Richard mente.

 

Sannsynligvis er det dette som har bevirket en «prikk» og en advarsel fra moderator om upassende språkbruk, som jeg måtte «erkjenne» før jeg fikk lov å poste videre.

 

Det har tatt meg noe tid å komme over/«erkjenne» faktum, men nå:

 

Jeg beklager det inntrufne og tilstår, i tråd med dette, min brøde. Håper jeg derfor kan bli Publice Absolveret.

 

Emnet, hvor det ulykksalige skjedde, er imidlertid stengt for videre innlegg. Og hr. Olsen har i en PM til meg erklært seg meget fornøyd med resultatet. Han skriver videre at hans hensikt nettopp var, uvisst av hvilken grunn, å få emnet stengt av moderator.

Hr. Olsen fortsetter forøvrig sin prikkfrie tilstedværelse her, såvidt jeg kan se.

 

Det får være som det være vil . . .

 

Det er meget dårlig oppførsel på nettfora å kommentére moderators avgjørelser. Derfor gjør jeg ikke dét.

 

Men håper allikevel jeg kan bli tillatt en haltende allegori:

Det er særdeles vanskelig å være fotballdommer – blant annet ikke alltid lett å kunne se når noen går etter mannen i stedet for ballen. Og vice versa.

Jeg erkjenner dét også.

 

Og for å fortsette det allegoriske, med enda mer påtagelig halting:

 

Jeg er ikke komfortabel med grusbaner. Å bli felt / gå i bakken på en slik er en smertefull opplevelse.

Det kan se ut som om det kan ta en smule tid før man enes om å la gress gro på denne banen, så da lurer jeg litt på om jeg ikke i mellomtiden bør se meg om etter etter en ny klubb å spille for.

I den grad jeg i det hele tatt er ‹spillbar› i min alder. Hvilket jeg betviler.

 

Herved blotter jeg vel nakken for ytterligerere hugg . . .

 

Jaja.

 

Mvh

Endret av Even Stormoen
Tastesnubling, som vanlig.
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ovenstående er ganske sikkert i farten postet i feil forum. Beklager – for sent å rette opp.

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Even! 
Din tilstedeværelse på tydeforumet er høyt skattet!

 

vh Jarleif

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til den "stå på'en"!

 

Jeg fulgte den nevnte tråden, og skjønte ikke hva "motparten" snakket om. Må ha vært en misforståelse med bakgrunn i språkproblemer/språkforståelse...

 

Må ha vært kunstgress på den banen?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kun se de prikker du har fått, ikke hva andre har fått. Du kan dermed ikke komme med påstander om at R. Olsen ikke har fått prikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv i noen tilfeller måttet ta en pause fra Digitalarkivets forumer bl a på grunn av noens oppførsel/tone.

Det er leit at noen få skal klare å ødelegge gleden de fleste av oss har knyttet til denne hobbyen. Dessverre ser vi en utvikling her så vel som i Samfunnet forøvrig som går i feil retning.

Noen har åpenbart en helt annen interesse enn det de fleste av oss har til felles. Kverulanter finnes over alt, også her inne.

Jeg vil på det sterkeste be deg om Even å fortsette med denne hobbyen, til glede for deg selv og oss andre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Even. 

Dette forumet kan ikke miste deg. 

Jeg leser dine innlegg og fantastiske tydinger med stor glede. Jeg fulgte også den nevnte tråden, og skjønte ikke hva "motparten" snakket om. 

Det er godt å se at du nå er tilbake. 

Med vennlig hilsen 

Ingebjørg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I received a warning and one point that expired the same day. I have no clue what the point is about, and care less. They can ban me, I don't care.

 

Even, You are proving my points in the other thread (the one that was locked). Get over it and move on to other threads.

 

On this forum, it is clearly an us-verses-them mentality, It is human nature. Us meaning Norwegians, and Them being Foreigners (to Norwegians).

 

Clearly, many Norwegians want a Norwegian-only Forum. That will not happen unless DA restricts the usage of this Forum to Norwegians-only. That action would reveal bigotry.

 

Now is the time for all Norwegian users of this forum to make a decision.

1. An open forum for all with interest in Norwegian Genealogy

2. Closed Forum, and reveal your Bigotry nature.

Endret av Richard Olsen
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am back to reveal the truth. I am tired of this, and having my name dragged through the mud.

 

MODERATORS: You can ban me after this, truthfully I do not care.

 

There are 3 troublemakers on this forum:

1. Egil Johannessen

2. Bjoern J. Loekken

3. Iver Moe

 

Egil Johannessen started the nonsense on the use of full names, then he backed-off and let his Buddies takeover.

Bjoern continues the nonsense, periodically

Iver Moe, for the most part, has rectified his actions

 

They do not want to comply with the no-full-name-needed rule. They want to control the forum.

 

Other Norwegians show them support to these 3 simply due to it involving Foreigners.

 

The solution is simple for those with a problem on non-use of identifying names:

1. Don't read a post started by someone not using an identifying name

2. Anything else reveals you want to cause problems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæreste @Even Stormoen . For meg og andre er du rett og slett en av de uunværlige her på forumet , og du trenger ikke å finne deg en ny hobby da dette nok løser seg når rettferdigheten skjer fyldest . Din kompetanse og ferdigheter og sist men ikke minst din vilje til å hjelpe er for verdifullt til å skulle mistes . Jeg elsker forøvrig måten du ordlegger deg på , den er både morsom og fantasifull og bare du så vidt jeg pr nå  kan slikt . 

 

Dette er min offisielle støtte erklæring til deg kjære Even og du skal herved vite at du har meg 100 % i ryggen i ett og alt 

 

Jeg har nå blitt utnevnt i all offentlighet her på forumet som en av tre " troublemakere " noe min snart 101 år gamle mor nok vil være sterkt uenig i , men det lever jeg godt med . Jeg lever godt på mitt nogenlunde intelligente og voksne nivå med min sterke integritet likedan som du Even og vi lar oss aldri andre ta oss ned på et slikt ( her har jeg da masse negative uttrykk som ikke nevnes her ) lavt nivå som det her har blitt gitt uttrykk for av en felles ( les : bekjent ) . 

 

Da avslutter jeg herved min støtteerklæring til deg kjære Even med følgende : stå på kjære venn og ikke skaff deg ny hobby . 

 

Som sedvanlig avslutter jeg da med følgende : måtte du få en feiende flott kveld fylt med masse kjærlighet og varme . 

 

Stor varm klem fra Bjørn 

 

 

Endret av Bjørn Andreas Johansønn Løkken
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg støttar fullt og heilt det som Bjørn har skreve for 4 timar sidan. 

 

Så stao no pao, Even !  
——

Var noko forundra over ikkje å bli plukka ut som problem-makar. Eg vart trulig vegen og funne for lett ….

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vel gjerne ikke satt meg godt nok inn i saken, men jeg ser i alle fall at min egen beslutning for flere år siden om å slutte og delta her på brukerforumet, var riktig. Jeg var selv en ganske så ivrig deltager her, og var mye med i diskusjoner. Og jeg har ikke funnet en ny hobby, jeg har fortsatt ufortrødent med denne svært interessante hobbyen, og har på egen hånd løst mange slektsgåter, til glede for meg selv om ikke annet. Men jeg har stort sett sluttet å legge ut spørsmål, eller å legge ut hva jeg selv har funnet. For meg har dette vært godt, for jeg opplevde også, at enkelte var i angrepsmodus, og var hårsåre,  i stedet for å "lytte", før de tok stilling til hva jeg skrev. Om jeg har fått noen "pletter i karakterboka" her på brukerforumet, er meg også knekkende likegyldig. Jeg er en voksen person med egen integritet, så jeg ler av slike påfunn. Det viktigste for meg her på forumet, var å få svar, og å hjelpe andre til riktige svar på slektsgåter. Men jeg gikk grundig lei av alt flisespikkeriet fra enkelte. 

 

  Jeg opplevde allikevel takknemlighet fra de fleste, men de irriterende elementer ble etter hvert såpass framtredende at jeg valgte heller å ha ro for min egen del, enn å delta aktivt her på dette forumet. Det samme har jeg også gjort på disnorges slektsforum. Jeg følger allikevel med fra sidelinja, slett ikke så ofte, men enkelte ganger. Og jeg vet også at jeg har riktige svar på noen få emner her på forumet, men jeg orker ikke å delta. For meg er gleden over å hjelpe andre, blitt borte pga tåpelige kommentarer og en ovenfra og nedad-holdning, som burde vært uønsket i et slikt forum. Jeg vet også om andre som har gjort det samme som meg. 

 

  Jeg kan ikke gi råd til andre i denne sammenhengen, enhver må selv finne ut hva som er det beste for seg selv, men for min egen del har dette vært det beste. Jeg ville allikevel ikke råde trådstarter til å finne en annen hobby - en gang slektsgransker, alltid slektsgransker - tror jeg. Men ta en pause, trekk pusten og finn selv ut av om du vil delta aktivt her på brukerforumet. Du kan fint drive denne hobbyen for deg selv, det er min erfaring. 

 

Lykke til!

 

Mvh.

Kjell Fredly

 

  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TO THE MODERATORS This is an Adult Forum (although difficult to tell at times).

 

It is DEGRADING to have a point system. Act inappropriately and human instincts will activate in others. (Attack human survival instincts and humans will react strongly and at times inappropriately)

 

I urge you to re-visit the point-system with a mature approach.

 

Hopefully, all readers will understand these comments. I can not dumb-it-down anymore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked this emne

Forum rule nr 6:
A polite and civilised tone should be maintained at all times.

 

ordensregel nr 6 for debattforaene:
Det skal være en høflig og sivilisert tone mellom debattantene.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.