Gå til innhold
Arkivverket

Holst i sunnfjord?

Mats Kalstad
 Del

Recommended Posts

Jeg etterlyser en Ole, hvor jeg ikke med sikkerhet kan si at etternavnet ER Holst, men det kan tyde på det. Jeg kan tippe at han må være født ca. 1640-55.

Jeg er interessert i å få vite hvem denne karen er, hvor han kom fra, og om hans etternavn faktisk var Holst.

Dette vet jeg med sikkerhet etter et skifte av Oles sønn Lars Olsen Holst i Bergen:

Hans kone het Else Paulsdatter/Povelsdatter, bosatt i Sunnfjord.

Sammen hadde de i allefall disse barna:
Anne Olsdatter født ca. 1685 gift med Arne Olsen fra Helgås i Naustdal - hun er min ane. Arne Olsens side har jeg godt dokumentert.

Poul/Peder Olsen Holst født ca. 1684 opplyst å være i Bergen(mulig at det er denne vi finner i Bergen gift med Maren Hansdatter gift 1730 i domkirken,Bergen).

Marthe Olsdatter er opplyst å være gift i Sunnfjord.

Pernille Olsdatter, usikker på mer opplysninger

Lars Olsen Holst(snekker), gift i Bergen med NN, døde her i 1728.

Anne Olsdatter gift med Jørgen Christophersen i Sunnfjord.

Så mitt resonement om etternavnet Holst, kommer av den enkle grunn av at to av hans barn kaller seg for "Olsen Holst", og at etterkommere på Anne Olsdatters side, kaller seg for Holst.
Det kan jo selfølgelig også være at hans kone Else har navnet Holst....

Kan det være noen på dette forum, som har vært borti dette navnet/evnt slekta?

Alle gode råd og tips er hjertelig velkomne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld - her er skiftet:

Bergen fylke, Bergen, Sollieds skifteavskrifter, Annen kilde nr. 11.1 (1675-1738), Protokollside, Side 1431
https://media.digitalarkivet.no/view/67590/110

Dødsfallet 1728 i kirkeboka for Nykirken:

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000726377

Endret av Grethe Flood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naustdal bygdebok, bd. 2, side 329.

https://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2011080908128?page=832&searchText="Arne olsson"

Forfattaren skriv "Arne (høyrde truleg til i denne familien, neste brukar)".

I farten ser det for meg ut til at det i staden kan ha vore kona, Anne Olsdtr. som var dotter til forrige brukar. I følgje opplysningane i bygdeboka hadde Lars Olsson Helgås borna Marit/Marta/(Marite?), Pål og Lars, i tillegg til nemnte Anne. Dette stemmer på ein prikk med Sollieds skifteutdrag av skiftet etter Lars Olsson Holst, bortsett frå at det i tillegg har vore ei Pernille og ei Anne som ikkje bygdebokforfattaren har visst om.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I det forrige innlegget skreiv eg Lars Olsson Helgås, men meinte sjølvsagt Ole Larsson Helgås. Her er folka på Helgås i manntalet 1701:

pc00000000619503 Olle Larsøn Opsidder 63    
pc00000000619504 Poul Ollsøn Sønn 11    
pc00000000619505 Lars Ollsøn Sønn 7    
pc00000000619506 Stefen Gundersøn Opsidder 45    
pc00000000619507 Olle Stefensøn Sønn 10

Dersom Ole Larsson var g. med Else Paulsdtr. stemmer det også på ein prikk med "oppkallingsreglane" at Ole Larsson hadde ein son som heitte Paul.

Eg har elles oversett at eg har vore borti Else Paulsdtr. Helgås i ein annan samanheng. Else Paulsdtr. er nemleg nemnd i 1693 som arving i eit barnlaust skifte på Sande i Gaular. Anders Sjurson Sande og Sylvi Bårdsdtr. var barnlause. Anders hadde m.a. (halv?)systera "Marete Sifrsdatter Mortensbaches børn (…) og Else Poulsdater Helgaas". Ein veit dermed at Else var frå garden Mortensbakke, og at ho budde på Helgås i 1693. Dette gjer meg enno meir overbevist om at ho var gift med Ole Larsson og at dottera deira, Anne Olsdtr. var g. med neste brukar.

266362629_Utennavn.thumb.jpg.348c8c071b1aeb29a32ab3f7d70a50d1.jpg

Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 2a (1687-1697), Skifteprotokollside, Side 152b-153a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126630157

Dersom ein flettar opplysningane i bygdeboka med det som er komme fram her skulle slektshistoria bli slik:

Kr. 1673 til 1711
Ola Larsson f. kr. 1638, overtok bruket mellom 1672 og 1675. I 1681 finn vi i tingboka at Kari Sjursdotter (Helgås) vart dømd til seks rdl. for legemål med Ola Larsson. Ola Larsson var gift med Else Paulsdotter Mortensbakke. (Det er usikkert om ho er mor til alle borna, men ein veit at ho budde på Helgås i 1693).

Vi veit om følgjande born:
a. Anne d.e. Gift med Arne Olsson. Neste brukar.
b. Marit/Marte, truleg f. kr. 1677, d. 1749. Gift med Rasmus Åse, bst. Åse bnr. 1. (Ukjent kva som er kjelda for desse opplysningane, og om ho kan vere fødd så tidleg som 1677).
c. Pål/Paul f. kr. 1690. Truleg busett i Bergen.
d. Lars f. kr. 1694. Døydde barnlaus i Bergen i 1728 som Lars Olsson Holst. Skifte.
e. Pernille. Gift.
f. Anne d.y. Gift med Jørgen Kristofferson.

1711 til 1747
Arne Olsson f. kr. 1683. Fødestad: Ukjent. Gift med Anne Olsdotter, sjå ovanfor.

Osv.

https://www.geni.com/people/Else-Helgås/6000000012600707052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider