Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke igjen kilden

Sveinung Eide
 Del

Recommended Posts

Min slektsdatabase er nå ca 30 år gammel og forandres fortsatt. Nå oppdaget jeg at en kildehenvisning som jeg har registrert for ca 25 år siden ikke finnes lenger. Dessverre registrerte jeg ikke URL den gang, så jeg har ingen lenke, kun følgende beskrivelse: 

Døde i Eksingedalen sokn i Vaksdal 1886-1981 nr 233.

Kilden dokumenterer et dødsfall i 1965, som jeg jo nå ikke får tilgang til gjennom Digitalarkivet pga sperrefristen, men da jeg la inn denne kilden, har dataene altså vært tilgjengelige. Hvorfor er de ikke lenger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skanna kirkebok med døde/gravlagte i Eksingedal sokn verken er eller har noen gang vært tilgjengelig i Digitalarkivet. Det kan muligens være snakk om et søkbart register som ikke har blitt republisert, etter at Digitalarkivet byttet plattform og database for en del år siden, men jeg kan heller ikke se noe slikt register oppført i de listene som jeg har tilgang til.

Du er helt sikker på at du har funnet kilden i Digitalarkivet? For 25 år siden var Digitalarkivet et ungt nettsted med begrenset innhold utover folketellingene 1801, 1865, 1875 og 1900.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange slike samledatabasar i "gamle" Digitalarkivet, og som ein aldri har sett noko til sidan. Alle slike databasar må splittast opp slik at kvar database berre dekker ei kyrkjebok. Eg har forstått det slik at ein vanlegvis ikkje ynskjer å publisere desse databasane før ein har publisert dei skanna kyrkjebøkene som korresponderer med databasane. Så då må ein vel vente nokre tiår til på dette. To eksempel frå "mitt" område er "Døde i Dale sokn i Fjaler 1894-1977" og "Døde i Holmedal sokn i Fjaler 1895-1969".

Eit beslekta problem er samledatabasane frå Bergen, som også inneheldt data frå diverse frikyrkjer. Mange av desse kyrkjebøkene er aldri publisert i skanna form, og det ser ut til at ein må vente lenge på å kunne søkje i kyrkjelege handlingar i f.eks. Første Metodistkirke, som var koda som ME i den gamle databasen. (Eg har masa om dette før, utan at det har vore så mykje hjelp i).

Når ikkje desse databasane kan publiserast som dei er kunne eg ha tenkt meg at slike databasar kunne ha blitt lagt ut til nedlasting slik som ein har gjort med nokre få databasar som kyrkjebokdatabasane frå Sogn og Fjordane og emigrantregisteret over Stavanger. Dersom ein veit kven som har rettane til databasen vil ein evt. kunne spørje pent om ein kan få den tilsendt. (Arkivverket har rettane på mange av databasane).

Endret av Torbjørn Igelkjøn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Arkivverket - Kristian Hunskaar said:

Du er helt sikker på at du har funnet kilden i Digitalarkivet?

Ja, jeg har notert Digitalarkivet som kilde. Jeg bruker det som "paraply"-kilde for alle kilderreeurser som jeg finner på Arkivverkets websider (har pt over 5000 kilderegistreringer der) som kirkebøker, folketellinger, skiftemateriale etc, men for 25 år siden var jeg en klønet og ukyndig slektsgransker som gjorde mange elementærfeil, spesielt dette med nøyaktighet og fullstendighet i kildenoteringer, så når jeg nå går gjennom noen av mine eldste data, finner jeg mye mangelfullt. Og kan derfor ikke si mer omdenne konkrete kilden, men det bør jo være (ha vært) en database a noe slag.

2 hours ago, Birger Carlsen said:

Jeg satt nå og skrev at Sveinung burde spørre deg på Spør Arkivverket.😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok snakk om en av disse "samledatabasene", muligens basert på klokkerbøker som er avlevert, men ikke registrert i arkivkatalogene for Hosanger sokneprestembete (https://www.arkivportalen.no/entity/8dd6301c-e235-4b19-a7b4-9e02580d5020) og/eller Vaksdal sokneprestembete (https://www.arkivportalen.no/entity/92a582b5-2a95-47b6-8358-bedfe6c9b41c).

Men du kan jo erstatte kildereferansen din med en kildereferanse til Digitalarkivets register over døde 1951-2014: https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008?dodsdato=1965&kommune=Vaksdal

Denne kilden er en redigert versjon av Folkehelseinstituttets dødsårsaksregister: https://www.digitalarkivet.no/source/108008

God helg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp! 

Jeg fant ut at det enkleste var å bruke Slekt og Datas Gravminner som kilde, der fant jeg graven og aktuelle datoer som jeg behøvde dokumentasjon på.

God helg til deg òg!

Sveinung

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Men du kan jo erstatte kildereferansen din med en kildereferanse til Digitalarkivets register over døde 1951-2014: https://www.digitalarkivet.no/search/119/108008?dodsdato=1965&kommune=Vaksdal

Evt. Folkemengdens bevegelse om dødsfallet skjedde tidlegare.

Men det er vel nokre år midt imellom som ikkje er dekka av nokon av databasane.

Jaudå, her er samledatabasen over døde i Eskingedalen nemnd i debattforumet i 2002:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveinung !

Det var mage «baser» som blei fjerna frå DA etter at Oslo tok over for godt, diverre !

Bortimot 500 stk blei berre borte i samband med dette som nærast kan kallast eit ran.

Pluss mange lokalhistoriske art, som f.eks «Galnemandagen» som ei jenta som enno er på Statsarkivet (hennar oppgåve er bl.a å få meg og deg til å revidera AMF, materialet. Er ikkje sikker på om ho har lov til å svara, difor ikkje noko navn frå mi side.

Då Oslo overtok DA fekk  sjefen i Statsarkivet forbud om å svara på spyrsmål om kven som var arvinger etter dei som døydde. 
Eit spyrsmål frå brukarene og svaret kom svæææært kort tid etterpå. Forsøk frå brukarene på nytt spyrsmål om same emne ? 
Dei vart ikkje svara på ! 

Det var før Ranet frå Oslo vart gjennomført, var det KUN Stavanger som praktiserte dette ang spørsmål f.eks 1850:

«Send oss ein e post, så skal vi se på saka», var svaret frå Stavanger.

Stor var difor overaskinga frå den sjefen i Arkivverket valgte å bruka det eg vil kalla Stavanger-modellen ! 
——-

Slik er stoda Sveinung ! Du kan lika det eller ei … Men for meg og andre som er vorten «biten av slektsgransking viruset», vi står igjenn som tapare !  Diverre !
Kyrkjebøker vært skanna, men pga at dei ikkje får m/ innhald-registrering, så vært kyrkokji sperra ekstra lenge. 

Og det at vi må sjå på data som er sperra laaang tid, er også noko nedverdiget retta mot oss slektsgranskere. 

Vi tapte mykje på dette ranet, særlig SF og Ho, det kjem ein ikkje utanom.

Ei lita trøyst til slutt:  Døde i Eksingedalen 1886-1981 har også eg i BK-min som Kjelda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det vart ikkje betre av at Wayback machine i det siste har blitt angripe av hackarar. Visstnok var nokre av desse som ville angripe fakta og historie propalestinske aktivistar. Eg er oppteken av naturen og har sympati for palestinarar og andre som er ramma av krig, men har null respekt for folk som ynskjer å øydeleggje for andre, enten det er klimaaktivistar som øydelegg kunst eller hackarar som angrip eit arkiv over historiske nettsider.

Men her er iallefall lenke til sidene til Statsarkivet i Bergen slik dei såg ut i 2007:

https://web.archive.org/web/20070405062502/http://arkivverket.no/bergen/publikasjoner/artiklar.html

Klikkar ein seg vidare kjem ein til ei enno eldre side der ein finn mange artiklar, og der den eine er om den galne måndagen.

Også kjelder som lensmann Nedrebø si dagbok med opplysningar om dødsfall på 16-1700-talet ligg ein eller annan stad på desse gamle sidene, men i skrivande stund er Wayback machine tregt som sirup.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Og det vart ikkje betre av at Wayback machine i det siste har blitt angripe av hackarar. Visstnok var nokre av desse som ville angripe fakta og historie propalestinske aktivistar. Eg er oppteken av naturen og har sympati for palestinarar og andre som er ramma av krig, men har null respekt for folk som ynskjer å øydeleggje for andre, enten det er klimaaktivistar som øydelegg kunst eller hackarar som angrip eit arkiv over historiske nettsider.

Men her er iallefall lenke til sidene til Statsarkivet i Bergen slik dei såg ut i 2007:

https://web.archive.org/web/20070405062502/http://arkivverket.no/bergen/publikasjoner/artiklar.html

Klikkar ein seg vidare kjem ein til ei enno eldre side der ein finn mange artiklar, og der den eine er om den galne måndagen.

Også kjelder som lensmann Nedrebø si dagbok med opplysningar om dødsfall på 16-1700-talet ligg ein eller annan stad på desse gamle sidene, men i skrivande stund er Wayback machine tregt som sirup.

Takk skal du ha for lekkja du sendte meg, Torbjørn !

Eg har gjort det før i dag (takka for lekkja du sendte meg), men det vart sensurert vekk og eg fekk 1 - ein Prikk. 
Kor mange prikkar eg må få, før eg vært kasta ut av DA, tja ….!

Der verste synest eg er at «Jeg må erkjenne ….». Før eg kunne bruka DA igjenn, var det eit språk og KUN det  eg kunne bruka:  Bokmål !

Nynorsk var ikkje godkjent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider