Gå til innhold
Arkivverket

Sogn og Fjordane. Ytre Sogn

Jon Sværen
 Del

Recommended Posts

Hei !

Eg saknar Ytre Sogn Tingrett, Skifte, Skifteloddningsprotokollar, Arkivdel 1, 1919 - 1926.

Er denne protokollen noko som vært prioritert,  eller ligg den langt nede på lista på oppgåver til Arkivverket ?

Med helsing

Jon Sværen 

PS: Eg håpar spyrsmålet er komen på rett Forum hos dykk i DA.

PS 2: Håpar inderlig at Innhaldsfortegnelser er med !  C 6 og C 8, som vart publ 24 juli i år hadde dette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til å ha skjedd et uhell. C 6 har blitt registrert for skanning to ganger, på bekostning av C 7. Vi får starte forfra og få det riktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Vel overstått Påske !

Det er ei god stund sidan eg sakna Ytre Sogn, C 7, 1919-26, skifteprotokoll, Kristian ?

Er det noko håp om å få skanna C 7 før Pinse ?  Eller …

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2025 den 23.12, Jon Sværen skrev:

Det er ei god stund sidan eg sakna Ytre Sogn, C 7, 1919-26, skifteprotokoll, Kristian ?

Det ser ikke ut til at saken har blitt tatt hånd om siden i høst, men nå har jeg på ny gjort en kollega i Bergen oppmerksom på at denne skifteprotokollen mangler i Digitalarkivet. Så får vi se hvordan mangelen blir veiet mot at andre løpende oppgaver som skal utføres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
På 22.4.2025 den 23.12, Jon Sværen skrev:

På 29.4.2025 den 8.17, Arkivverket - Kristian Hunskaar skrev:

Det ser ikke ut til at saken har blitt tatt hånd om siden i høst, men nå har jeg på ny gjort en kollega i Bergen oppmerksom på at denne skifteprotokollen mangler i Digitalarkivet. Så får vi se hvordan mangelen blir veiet mot at andre løpende oppgaver som skal utføres.

Den aktuelle protokollen har blitt skanna ved Statsarkivet i Bergen i dag, og nå er den umiddelbart også indeksert og publisert: https://media.digitalarkivet.no/sk/contents/185039

Den vil vises i søk/treff i morgen tidlig, når søkeindeksen er oppdatert: https://media.digitalarkivet.no/sk/browse?archives[]=no-a1450-07000000000138&source_types[]=SKUT

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk, Kristian !  

Eg takkar og bukkar !

C 7, 1919-26, SF, Ytre Sogn, Skifteutl.prot er no på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.