Gå til innhold
Arkivverket

Ulik dato mellom klokkerbok og ministerialbok

Christian Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Hei, dette er nok mest en kuriositet, men en av mine forfedre har ulike fødselsdatoer i hhvs ministerialboken og klokkerboken.

Ministerialbok: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000040693952 - født 12. august

Klokkerbok: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000040693952 - født 13. august

Begge kildene er AMF-transkriberte, men jeg mener scanningen viser at datoene er ulike. 

Er det sånn at den ene kilden har forrang over den andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenkjene er like ...

Til det siste: ja, klokkarboka skulle vere avskrift av presten si bok.

Men korkje prest eller klokkar var med ved fødselen...

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Ivar S. Ertesvåg said:

lenkjene er like ...

Til det siste: ja, klokkarboka skulle vere avskrift av presten si bok.

Men korkje prest eller klokkar var med ved fødselen...

Beklager! Her er rett link til klokkerboken: https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000039637811

Tusen takk for svaret - da legger jeg til grunn ministerialboken som mest riktig / minst feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville tru at det er større sjanse for at klokkerboka er rett. Presten har gjerne fått sin informasjon muntlig, har gjort notater, og kan ha misforstått tidsangivelsen. Klokkeren har gjerne hatt lokalt kjennskap til familien og dødsfallet, og har skrive datoen ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eit merkeleg tilfelle der klokkaren tydelegvis ikkje har visst kven som var foreldra til dåpsbarnet: #6:

Sogn og Fjordane fylke, Holmedal i Fjaler (Ytre Holmedal), Klokkerbok nr. B 2 (1895-1915), Fødte og døpte 1914, Side 48
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050818020050

Eg er spent på kva som står i ministerialboka, som ikkje er lagt ut.

Er det forresten mogeleg at far til barnet kunne stå som fadder til sitt eige barn?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Her er eit merkeleg tilfelle der klokkaren tydelegvis ikkje har visst kven som var foreldra til dåpsbarnet: #6:

Sogn og Fjordane fylke, Holmedal i Fjaler (Ytre Holmedal), Klokkerbok nr. B 2 (1895-1915), Fødte og døpte 1914, Side 48
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050818020050

Eg er spent på kva som står i ministerialboka, som ikkje er lagt ut.

Er det forresten mogeleg at far til barnet kunne stå som fadder til sitt eige barn?

Se FT 1920 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01074054003682

Jeg har sett i andre tilfeller at far til barn står som fadder, det var kanskje ikke så vanlig, men det har forekommet ja. I noen tilfeller står også moren som fadder.

001 Tallak Kolbeinsen Haugland 01 1863-08-27 Haugland, Fjaler - hp ug gaardbruker (s)
002 Nikkoline Sofie Sørensdatter Haugland 01 1871-09-27 Sletteland, Fjaler - hu g Husmor
003 Dagny Olianne Tallaksdatter Haugland 01 1902-10-15 Haugland, Fjaler - d ug Paa Folkehøgskule
004 Arnold Johan Tallaksen Haugland 01 1913-11-21 Haugland, Fjaler - s - -
005 Karoline Dorthea Jensdatter Fauske 01 1895-08-08 Fauske, Gaular - tj ug budeie
006 Kolbein Tallaksen Haugland 02 1837 Haugland, Fjaler - hp g kaarmann
007 Orlaug Korneliusdatter Haugland 02 1837-10-12 Haugland, Fjaler - hu g kaarkone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lars Johannessen skrev:

Se FT 1920 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01074054003682

Jeg har sett i andre tilfeller at far til barn står som fadder, det var kanskje ikke så vanlig, men det har forekommet ja. I noen tilfeller står også moren som fadder.

001 Tallak Kolbeinsen Haugland 01 1863-08-27 Haugland, Fjaler - hp ug gaardbruker (s)
002 Nikkoline Sofie Sørensdatter Haugland 01 1871-09-27 Sletteland, Fjaler - hu g Husmor
003 Dagny Olianne Tallaksdatter Haugland 01 1902-10-15 Haugland, Fjaler - d ug Paa Folkehøgskule
004 Arnold Johan Tallaksen Haugland 01 1913-11-21 Haugland, Fjaler - s - -
005 Karoline Dorthea Jensdatter Fauske 01 1895-08-08 Fauske, Gaular - tj ug budeie
006 Kolbein Tallaksen Haugland 02 1837 Haugland, Fjaler - hp g kaarmann
007 Orlaug Korneliusdatter Haugland 02 1837-10-12 Haugland, Fjaler - hu g kaarkone

Jaudå, om ikkje klokkaren var opplyst finn vi det lett ut no over 100 år seinare. Arnold var forresten onkel til mor mi.

Men det som blir litt interessant er å få vite om presten var like uopplyst som klokkaren. På nabogarden fanst det ein Tollak D. Haugland (far til Ingeborg som står som fadder), og det er vel kanskje eit spørsmål om klokkaren kan ha blanda saman barnefaren Tollak K. Haugland med Tollak D. Haugland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Ditt tilfelle er frå 1914, og då kunne foreldre vere faddrar.

Men Christian sitt tilfelle var frå 1829 - og då er eg meir usikker. (du har vel kankje kapra ein tråd her ...)

Eg veit eg har svara på dette før i forumet, med retningslinjer.  Den som undrar kan evt. leite i forumet (eller på nb.no).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Harald Søren Storaker skrev:

Eg ville tru at det er større sjanse for at klokkerboka er rett. Presten har gjerne fått sin informasjon muntlig, har gjort notater, og kan ha misforstått tidsangivelsen. Klokkeren har gjerne hatt lokalt kjennskap til familien og dødsfallet, og har skrive datoen ut i fra det.

Presten har fått opplysningar frå dåpfølgjet/faddrane. (fødsel, ikkje dødsfall...)

Klokkaren kan ha fått opplysningar frå familien - eller, kanskje like gjerne, frå presten. 

Dette var i Madla (annekssokn), og både prest og klokkar budde kanskje i hovudsoknet.

Eit spørsmål oppe i dette er naturlegvis kva tid datoen skiftar.  Vi reknar det frå midnatt, men det er ei "nymotens" tilnærming. I retteleg

gammal tid var det ved solnedgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ivar S. Ertesvåg said:

Eit spørsmål oppe i dette er naturlegvis kva tid datoen skiftar.  Vi reknar det frå midnatt, men det er ei "nymotens" tilnærming. I retteleg

gammal tid var det ved solnedgang.

Og for å problematisere bruk av datoer i eldre tid, hvor mange visste sikkert hvilken dato et barn ble født? Selv i  dag når vi  "overalt" blir minnet på hvilken dato vi lever i, er det ikke alltid så lett. Har skjedd meg mange ganger at jeg blir spurt (eller spør meg selv) hvilken dato det er i dag, og jeg kan ikke svare uten at jeg må tenke meg om og regne etter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider