Gå til innhold
Arkivverket

Vielse Modum 1823. Original er veldig dårlig skannet/fotografert. Står det det samme (og evt noe mer) enn i den transkriberte versjonen?

tom askerøi
 Del

Recommended Posts

heilt likt er det vel ikkje ... (Dette er "AMF"-avskrift).

Eg les det som

"Huusmand under Halo Christopher Enerssen (Evensen?) gl 31 aar" 

"Pige Else Anders dat. HervigEie Huusmands dat. gl 24 aar"

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke hvordan du klarer å se noe særlig av den dårlige gjengivelsen (men "i gamle dager" (for drøyt 20 år siden) var det noen jenter med lap-top som kunne vri/bikke på skjermen og se ting som jeg med stasjonær PC ikke kunne se - du har kanskje et liknende triks?

Men full av beundring kan jeg bare si 1000 TAKK!

PS

Og gårdsnavnene "dine" rimer med det jeg jeg hadde forventet/håpet ut fra andre kilder... (Så dette var på alle måter BINGO!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tom askerøi skrev:

Begriper ikke hvordan du klarer å se noe særlig av den dårlige gjengivelsen (men "i gamle dager" (for drøyt 20 år siden) var det noen jenter med lap-top som kunne vri/bikke på skjermen og se ting som jeg med stasjonær PC ikke kunne se - du har kanskje et liknende triks?

Ingen "triks" her; berre ein liten 16' skjerm (7 år gammal berbar Dell), oppløysing 1920 x1080, på eit hotellrom i Kraków.

Men det er nok ein del variasjon mellom skjermar - usikker på kvar min kjem ut i denne variasjonen. "midt på treet", kanskje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.