Gå til innhold
Arkivverket

Augusta Nødtvedt 21-05-1898

Kenneth Juel Stavik
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg lurer på om noen av dere kan klare å finne ut hva som hendte med Augusta Gudmundsdatter Nødtvet (Nottveit, Nøtveit etc...)

Hun er født 21. mai 1898 - og jeg har "god kontroll" på livet hennes frem til ca 1923.
Hun blir med i Frelsesarmeen i Bergen - og går siden Frelsesarmeens krigsskole. Hun har et par ordre som slumsøster i 1919 og 1920, sist i Fredrikstad, men i folketellingen i 1920 er hun innvilget "hvile ved Trollstua" i Asker. Etter dette slutter alle spor i Frelsesarmeens arkiver.

Jeg finner henne i Kristiania adressebok i 1922 og 1923. Da bosatt i Waldemar Thranes gate 70, som ser ut til å ha vært kommunenes eiendom og benyttet til rimelig boopphold for kvinner. Hun står ikke i folketellingen i 1923.

Neste - og siste gang jeg finner henne er på et skip fra Hamburg til Buenos Aires i november 1927. Da har hun oppgitt Fredrikstad som siste bosted.
https://www.ancestry.com/discoveryui-content/view/16865971:1068?tid=&pid=&queryid=98c740e5-297d-474d-84ca-300925317ca0&_phsrc=RJk1054&_phstart=successSource
Jeg finner henne ikke nevnt i forbindelse med noen av hennes slektninger dødsannonser osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.
Takk. Ja, jeg la også merke til denne. Dobbeltsjekket det opp mot "Døde i Norge" uten å finne passende kandidater. 

Alt godt,
Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.