Gå til innhold
Arkivverket

Hjelkrem, Bergsøya, Gjemnes, Møre og Romsdal

Lisbeth Røsand
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg prøver å finne noe informasjon om Hjelkrem men finner ikke ut hvilken bygdebok som har noe om dette stedet. Noen som vet?

Leter etter familien til Margrete Svendsdatter, gift med Christen/ Kristen Erikson Hoem. Prøver også å finne dåpen til Margrete men finner ikke ut hvor hun er født. Har forskjellige fødselsdato på henne med ett sprik på 10 år. ( 1782-1793)

mvh Lisbeth Røsand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar 🙂 jeg skal se litt nærmere på det men sånn første øyekast er det ett sprik fra 1788- 1792 som fødselsår. Kanskje jeg bare må godta at jeg ikke finner det noe mer presist 🙂 

mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gården Jelkrem omtales i bind 8 av Gards- og ættesoge for Gjemnes, ifølge oversikt i Slektsforum på Slekt og Data. Den er bare tilgjengelig etter bestemte vilkår på Nasjonalbibliotekets Nettbibliotek, men det får du i alle fall på ditt bibliotek om du spør. Fjernlån er også en mulighet.

Mvh Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.