Tom Linde Skrevet November 19, 2024 Del Skrevet November 19, 2024 https://www.digitalarkivet.no/kb20070315620199 Hva er fars navn til Ole nr. 2 på høyre side? Ole er nr. 3 av barnen på høyre side. Mvh Tom Linde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet November 19, 2024 Del Skrevet November 19, 2024 Tore Olsøn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet November 19, 2024 Del Skrevet November 19, 2024 Jeg lurer på om fornavnet kan være Povl, for T'en til presten på samme side snor seg ikke inn mot staven fra høyre. Siste bokstav kunne være en lav l i stedet for en e. Patronymet er Olsson. Gårdsnavnet er det verre med - jeg er ikke kjent med gårdsnavn i Rollaug. Men det ser ut for meg som om det står 'Nord' over linjen, slik at det nok blir et sammensatt gårdsnavn. Dessverre flyter bokstavene i hverandre. 'nne' er tydelig nok. Det kan være Nord ...'anner' Det er imidlertid en av fadderene for barnet som kommer fra nord ...anner (Ole Tostensen). Jeg ser at Tanner er et stedsnavn i Bragenes, men det er et stykke unna -og den eneste gangen jeg ser navnet i bruk ved å søke elektronisk er etter 1900... (nr. 103 https://www.digitalarkivet.no/kb10040805211174) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Hohler Skrevet November 19, 2024 Del Skrevet November 19, 2024 Etter å ha sett mer på bokstavene på siden tror jeg at det skal stå Sanner for gårdsnavn. Riktignok har jeg ikke funnet Nord Sanner, men samme bokstav finner jeg igjen lenger nede i noe jeg tror er Sebjørnson, dessuten Eli Sÿversdotter i linje 2 på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Linde Skrevet November 19, 2024 Forfatter Del Skrevet November 19, 2024 Takk til Arnfinn og Inger. Var selv usikker på T elle P. Velger og benytte P, for jag var ute etter Paul Olsen på Sanner, som da er far til Ole Paulsen. Mvh Tom Linde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anfinn Bernaas Skrevet November 19, 2024 Del Skrevet November 19, 2024 Sluttar meg til vakne Inger H. når det gjeld førenamnet. Det er er nok Povl, ja. Men bustaden er ikkje Nord-Sanner, derimot Nord-Sannes, kjent gardsnamn i Nore. Inger Hohler reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Linde Skrevet November 19, 2024 Forfatter Del Skrevet November 19, 2024 Takk for den Anfinn. Da må jeg rette opp stedsnavnet. Mvh Tom Linde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå