Gå til innhold
Arkivverket

Fantes det en Heijdensdorp slekt i Norge på 1600 tallet. (Flips Heijdensdorp van 't eijlant Roomsdal in Noorwegen)

Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Huwelijksafkondiging Flips Heijdensdorp en Neeltje Schaft, 21-01-1668
Groom:
m1.gif
Flips Heijdensdorp  
First name:
Flips
Last name:
Heijdensdorp
Burg. staat:
jongeman
Place of residence:
Hoorn
Address:
bij het Hoost
originating from:
van 't eijlant Roomsdal in Noorwegen
Bride:
pl1.gif
Neeltje Schaft  

image.thumb.png.70d0f5b9596af0e12e24d5b2c61906f1.png
Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Romsdal" i 1668 må ha vore Romsdal tinglag (Inst i fjorden+dalen) eller Romsdal futedøme.

Romsdals amt (med Sunnmøre og Romsdal) vart oppretta seinare.

"van 't eijlant Roomsdal" tyder vek frå øya Romsdal. Det er fleire øyar i Romsdalsfjorden - men det er vel Veøy som var den viktigaste (mest kjende).

Det var ein "Amel Heidendorf" som budde på Flåvær i Herøy i 1681. Han vart stemnd for husleige, og kjelda er venteleg tingboka.

Det ser ikkje ut til at han er nemnd i andre kjelder.

Herøy er på Sunnmøre, men han kan ha slekt i Romsdal.

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg ikke store forhåpninger å finne denne slekta i Norge etter mange søk selv.

Desto bedre når dere 2 -  Ivar og Grethe viser at så kan være tilfelle. Tusen Takk.

Veldig enig med Ivar om at her er det snakk om en bosatt på ei øy i Romsdal. (van 't eiland - av/fra øya)

Jeg kan ikke tro annet enn at Amel Heidendorf  må være i slekt med Flips/Filip Heijdensdorp. Tipper at denne familien var tysk eller kom fra dagens Romania, men skrevet på hollandsk når Flips/Filip bosatte seg i Holland.

Jeg tar gjerne imot flere tips om denne slekta hvis noen har et forslag.

Veldig artig når en klarer å stedfeste vanlig arbeidsfolk/sjømenn fra 1600 tallet

Mvh

Ivar M

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novel ...bygdebokskrivar Bjarne Rabben sat i timesvis på Statsarkivet og las og noterte ... og her vart det litt feil.

Sunnmøre sorenskriveri, AV/SAT-A-0005/1/1A/L0011: Tingbok 10, 1681, s. 15b-16a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/rg20090514640324

Tinget for Nerøy skipreide, halde på FlåverFlusund 23.mars 1681:  Det er ikkje "Amel" men "Anne Heidensdorf" som vert stemna:

ikkje han, men "hun".  Litt lenger bak (s. 17a) er etternamnet stava "Heidensstorf"

Det står ein del meir om henne i brevet som er attgjeve i tingboka.

Elles: Eit krav på 95 Rd tyder vel ikkje på "vanlege arbeidsfolk" ...

Endret av Ivar S. Ertesvåg
tingstaden retta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amel eller Anne. Etternavnet var det viktigste her. Jeg tror dette må være samme familie.

Mange takk for deling/sjekk av info i tingbok og god etterretning Ivar " It is much appreciated" Dette er saker jeg aldri hadde funnet selv.

95 rd er jo litt, enig med det. Mulig at det har vært mange å dele på, eller at man måtte gå gradene hvis far  var skipper/handelsmann som ikke er så usannsynlig med det etternavnet i Romsdal på den tiden eller?

Mvh

IvarM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt meir her:

Saksøkjarane har fått statthaldaren til å utferde stemninga (tyder heller ikkje på "småkårsfolk).

Etter kopien av stemninga følgjer meir rettsreferat.

For Anne møter "hindis ældste søn Reinholt Andersen".  Han forklarar at foreldra har hatt stor

kostnad med å setje i stand husa og området omkring.  Han vert samd med fullmektigen for

arvingane at han skal reise til Bergen for å forhandle om kjøp av husa.

Det tyder på at Anne og Anders må ha vore her ei stund - og kanskje at Anders ikkje heiter Heidensdorf.

Så lenge det ikkje er kjøp eller bygsel av fast eigedom (berre husa), er det truleg ikkje så mykje kjelder å finne.

Bygdeboka nemner ein "Anders Grot" som brukar 1634-1660.  

Ifl Landkommisjonen 1661 - almenn skattebok - er Herøy prestebol eigar og bygslar, men det er ikkje nemnt under

kommisjonen si liste for geistleg benefiserte eigedomar for Herøy prestebol.

I preste-manntala 1664/1666 finn eg ikkje Flåver, men futemanntalet 1664 nemner ein "Lauritz"

I MT1701 er det ein Povell, "strandsidder paaboer eget Oedell"

I koppskatten 1645 er Anders "strandsider" og betalar skatt for kone, to drengar og ei taus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"Anne Heidensdorf" som vert stemna:

ikkje han, men "hun".  Litt lenger bak (s. 17a) er etternamnet stava "Heidensstorf"

7 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

For Anne møter "hindis ældste søn Reinholt Andersen".

På 21.11.2024 den 11.45, Ivar Moe skrev:

Huwelijksafkondiging Flips Heijdensdorp en Neeltje Schaft, 21-01-1668
Flips Heijdensdorp 

Slektstilhørighet eller ikke - her noen lenker til mine funn ref dette slektsnavn - men her fra Danmark:

Forsvarets Arkiver, Arkivskabte Hjælpemidler
Hirsch' kartotek over danske og norske officerer

Ritmester Philip Heidenstorff - i samme periode

Her nevnes at han kanskje er sønn av Erik Heidersdorf, til Orelund.

Slekten nevnes på hjemmesiden til Finn Holbek:

https://finnholbek.dk/getperson.php?personID=I50676&tree=2

En Anne H her: Profil hos Geni: https://www.geni.com/people/Erik-Heidenstrup-til-Orelund/6000000199915344847
Navnet Reinhold nevnes også her. Anne her kan være en kandidat til ho i Herøy, mtp tidsperiode?

I danske kilder er slektsnavnet i mange varianter - bla som over, Heidenstrup.

Interessant bok: Hollendertida i Romsdal : sagbruk og trelasthandel på 1600-tallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Ivar Grethe og Gry.

Jeg er veldig godt fornøyd med opplysningene dere har funnet. Dette er tross alt på 1600 tallet.

Jeg har nå registrert Flips med mulig slekt i Møre og Danmark. Med forbehold selvfølgelig og mer som hjelp til event. fremtidige forskere av denne slekta.

Tusen takk

Mvh

IvarM 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider