Anne Marie Thoreløkken Skrevet November 22, 2024 Del Skrevet November 22, 2024 Hei, jeg lurte på om jeg kunne få hjelp til å tyde denne dåpsinnførselen: Halden prestekontor Kirkebøker, AV/SAO-A-10909/F/Fa/L0003: Ministerialbok nr. I 3, 1815-1834, s. 144-145 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061011040049 Det gjelder nr. 27, Maria Magdalena. Jeg forstår kun navnet på moren og faren og at barnet er "uekte". Hadde vært fint å få tydet hva som ellers står der , men det er en vanskelig skrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar S. Ertesvåg Skrevet November 22, 2024 Del Skrevet November 22, 2024 Om lag sånn: 14 Hanuar d.A. Marie Magdalene Andreasdat." ; lagt til med anna blekk: "uægte 8 Maij i Kirken Pigen Anne Nielsdatter angav en gift Mand Contorist Andreas Rasmusen at være barnets Fader Skomager Peder Syversen, bordsanker Willum Amundsen , Smeddreng Hendrik Bentsen. Kone Else Blikstad, Sadelmager Waage(s?) Kone(?) Anne Marie, Pigen Sidsel Johnsdat hos ?? Wernes. Efter opgivendes begges 1ste Lejermaal qvalifiseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne Marie Thoreløkken Skrevet November 22, 2024 Forfatter Del Skrevet November 22, 2024 Tuuusen takk, Ivar S. Ertesvåg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå