Gå til innhold
Arkivverket

Morens etternavn

Arne Jarlind
 Del

Recommended Posts

Hei

Gunder Johannessen blir døpt 26. juni 1698 i Kvam.

Kvam sokneprestembete, AV/SAB-A-76201/H/Haa: Ministerialbok nr. A 2, 1696-1741, s. 7 h.s. nederst
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070510630407

Faren er Johannes Larsen, Torpe og moren er Gunnele, men jeg er usikker på hennes etternavn.  Hva skal dette tolkes som?

mvh

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg les foreldra som "Johannes Larsøn Torpe. Gunnele Siøwatsd. Tiasaas" (eller"Tiosaas")

at foreldra har ulike etternamn kan kanskje tyde på at dei ikkje er gifte.

Eg ser ikkje mora innleidd dei næraste månadene (resten av året), og det kan også tyde på at dei ikkje er gifte.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnele Siowatsdtr. leser jeg det som. Lenger ned Lars Siowatss. ( søn). Et googlesøk viser at Siovat var et navn brukt på de kanter og den tid. På den tiden tok ikke konen mannens navn ved gifte, så ikke noen grunn til å tru at de ikke var gift, så lenge det ikke står at barnet er uektefødt, om ikke stedsnavnet etter moren ikke er Torpe.

Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marianne Sandberg skrev:

Gunnele Siowatsdtr. leser jeg det som. Lenger ned Lars Siowatss. ( søn). Et googlesøk viser at Siovat var et navn brukt på de kanter og den tid. På den tiden tok ikke konen mannens navn ved gifte, så ikke noen grunn til å tru at de ikke var gift, så lenge det ikke står at barnet er uektefødt, om ikke stedsnavnet etter moren ikke er Torpe.

tja... det står vel tødlar over o-en i begge patronyma. Altså "Siøvat".   Det stemmer at det er eit namn. I Norsk Personnamnleksikon (som er ei betre kjelde enn "google") er det nemnt som ei form av Sigvat/Sevat.

Det stemmer at kona ikkje tok mannen sitt etternamn. Men det var gjerne sånn at dei fekk etternamn etter garden dei budde på - så då vart det likt likevel; sånn vi ser for dei fleste andre foreldrepara her.

Og så nemnde eg ein grunn til som tyda på at dei ikkje var gifte. Eller fann du innleiinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

tja... det står vel tødlar over o-en i begge patronyma. Altså "Siøvat".   Det stemmer at det er eit namn. I Norsk Personnamnleksikon (som er ei betre kjelde enn "google") er det nemnt som ei form av Sigvat/Sevat.

Det stemmer at kona ikkje tok mannen sitt etternamn. Men det var gjerne sånn at dei fekk etternamn etter garden dei budde på - så då vart det likt likevel; sånn vi ser for dei fleste andre foreldrepara her.

Og så nemnde eg ein grunn til som tyda på at dei ikkje var gifte. Eller fann du innleiinga?

Ja, jeg så tødlene, og tenkte at det var en variant på den tida. Tenker også at det kan stå Torpe etter mors navn også, om enn litt slurvete skrevet. Nei, ikke lett etter mors innledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det kan stå Torpe etter mors navn også, om enn litt slurvete skrevet.

Kjosås (før skrive Tjosaas) og Torpe er gardar i Øystese sokn i Vikør (Kvam) prestegjeld.  Mor og siste fadder er tydelegvis frå Kjosås.

Nei, ikke lett etter mors innledning.

Det at mor ikkje er innleidd (eller død) er ein god grunn til å tru at dei ikkje var gifte. Berre "egtekoner" vart innleidde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider