Gå til innhold
Arkivverket

Eiendomsgrense Hamarøy kommune

Ib_Henriksen
 Del

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med å finne skylddelingsforetning eller grensebeskrivelse mellom to eiendommer i Hamarøy kommune? Eiendommene har Gnr/Bnr 280/20 og 277/1. Eien dommene har blitt flyttet fram og tilbake mellom Hamarøy, Tysfjord og Lødingen i flere omganger og Gnr/Bnr har i den forbindelse også endret seg.

Har vedlagt et dokument som jeg har fått transkribert fra Salten Pantebok. Har ikke funnet flere grensebeskrivelser mellom eiendommene, men håper at noen kunne hjulpet meg på temaet.

Salten pantebok - Korsnes 1860.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenseskildringa du har funne er ganske nøyaktig. Det er tre punkt og to rette linjer.

Du må berre finne

- kva "nordvestre Boller Næs af Herøen"  er (eg les det sånn, utan ? i den skanna originalen)

- den nedsette merkesteinen det er vist til.

Den høgste toppen er vel framleis den høgste toppen.

Dersom det ikkje er gjort nyare avtalar, så er det dette som gjeld.

Oversyn over tinglyste dokument skal du kunne finne i realpanteregisteret, for begge bruka.

Dersom det har vore bruksdelingar i mellomtida, kan det vere ei utfordring å finne rett bruk.

Noverande gnr./bnr. 277/1 Korsnes må ha vore bnr. 1 frå 1886.  Då var det gnr. 77 i Tysfjord,

og før matrikkelrevisjonen var det matrikkelnr. 158, løpenummer 262.

https://rhd.uit.no/matrikkel/mtliste.aspx?knr=1850&gnr=77

Noverande gnr. 280 Tysnes var gnr. 1 i Hammarøy i 1886, før matrikkelnr. 1

Men garden hadde ikkje så mange som 20 bruk, så noverande  bnr. 20 må vere frådelt eit av dei 6 som fanst då.

https://rhd.uit.no/matrikkel/mtliste.aspx?knr=1849&gnr=1

Det var framleis 6 bruk i 1907

https://www.nb.no/items/4321d53d183bf433e1282493380b4435?page=291

og Korsnes var framleis i Tysfjord herad. (s. 304)

For å finne fram, må du finne historia til bnr.20. Det er kanskje enklast å sjå på alle bnr. 1-6; dei ligg kanskje rett etter kvarandre i realregisteret.

Men det enklaste er nok å finne Registerbladet for Korsnes bnr.1

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Grenseskildringa du har funne er ganske nøyaktig. Det er tre punkt og to rette linjer.

Du må berre finne

- kva "nordvestre Boller Næs af Herøen"  er (eg les det sånn, utan ? i den skanna originalen)

- den nedsette merkesteinen det er vist til.

Den høgste toppen er vel framleis den høgste toppen.

Dersom det ikkje er gjort nyare avtalar, så er det dette som gjeld.

Oversyn over tinglyste dokument skal du kunne finne i realpanteregisteret, for begge bruka.

Dersom det har vore bruksdelingar i mellomtida, kan det vere ei utfordring å finne rett bruk.

Noverande gnr./bnr. 277/1 Korsnes må ha vore bnr. 1 frå 1886.  Då var det gnr. 77 i Tysfjord,

og før matrikkelrevisjonen var det matrikkelnr. 158, løpenummer 262.

https://rhd.uit.no/matrikkel/mtliste.aspx?knr=1850&gnr=77

Noverande gnr. 280 Tysnes var gnr. 1 i Hammarøy i 1886, før matrikkelnr. 1

Men garden hadde ikkje så mange som 20 bruk, så noverande  bnr. 20 må vere frådelt eit av dei 6 som fanst då.

https://rhd.uit.no/matrikkel/mtliste.aspx?knr=1849&gnr=1

Det var framleis 6 bruk i 1907

https://www.nb.no/items/4321d53d183bf433e1282493380b4435?page=291

og Korsnes var framleis i Tysfjord herad. (s. 304)

For å finne fram, må du finne historia til bnr.20. Det er kanskje enklast å sjå på alle bnr. 1-6; dei ligg kanskje rett etter kvarandre i realregisteret.

Men det enklaste er nok å finne Registerbladet for Korsnes bnr.1

Hei,

Se kartutsnitt nedenfor. Eiendommene som jeg søker grensebeskrivelser for var tidligere i 2 ulike kommuner eller herred og de utgjorde grensen mellom Hamarøy og Tysfjord/Lødingen. Som du ser av herredsgrensen, så er det ei rett linje og den går ikke til høyeste topp, men til "vannskillet" eller der fjellet er høyest på den beskrevne rette linjen.  

På kartverket sin side så knekkes linjen og går til høyeste topp (183), men det mener jeg er feil da dette ikke korresponderer med herredskartet eller beskrivelsen. se evt Norgeskart for Korsnes/Tysnes området.

image.png.6d218ab14fbf31a4997994fd01875f6c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ib_Henriksen skrev:

Hei,

Se kartutsnitt nedenfor. Eiendommene som jeg søker grensebeskrivelser for var tidligere i 2 ulike kommuner eller herred og de utgjorde grensen mellom Hamarøy og Tysfjord/Lødingen. Som du ser av herredsgrensen, så er det ei rett linje og den går ikke til høyeste topp, men til "vannskillet" eller der fjellet er høyest på den beskrevne rette linjen.  

På kartverket sin side så knekkes linjen og går til høyeste topp (183), men det mener jeg er feil da dette ikke korresponderer med herredskartet eller beskrivelsen. se evt Norgeskart for Korsnes/Tysnes området.

Litt usikker på kva kart du har kopiert frå, men det inneheld den same informasjonen som M711-kartet (1:15000) frå 1952 (men i den serien er kartbladet delt rett sør for kapellet).

Men same kva:  eit kart som dette er ikkje autoritativt i nøyaktige grenser.  Det er faktisk heilt irrelevant for spørsmålet du stilte her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider