Gå til innhold
Arkivverket

Noen som ønsker oppslag i Norske skolefolk, realister, filologer og landbrukskandidater?

Carsten Schanche
 Del

Recommended Posts

Tusen takk!

Dette var mer enn ventet! Vet mye om familien Lauring, men her var det detaljer som var ukjent. Kolbein Lauring var for øvrig barndomsvenn og nabo av Max Manus som tyskerne gjerne  skulle ha tatt samtidig med Kolbein, men han slapp utrolig nok unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei Carsten!

Kan du finna desse søstrene nemnde mellom skulefolki?

* Øllegaard Jonsdotter LABERG, fødd i Bergen 5.3.1881, døydde ugift i Bergen 31.1.1961.

* Astrid Jonsdotter LABERG, fødd i Bergen 9.9.1883, døydde ugift i Bergen 15.10.1968.

Dei skal båe ha vore skulestyrarar i Bergen, men nærare detaljar manglar,

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Carsten, kan du gjera eit oppslag om denne læraren:

Guttorm Johannesson Brekke, fødd i Vik i Sogn 2.10.1891, gift i Årdal 21.7.1922 med Kristina Severine Olsdotter Haug, fødd i Årdal 24.4.1899.  Eg veit ikkje kvar dei budde!

Hjarteleg takk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1952-utgaven:

Guttorm Brekke, lærar, Vik i Sogn, f. 2-10-1891 i Vik i Sogn. Eks. Volda lærarskule 1916. Lærar Kvinnherad 1916. Årdal i Sogn 1917-21. Krødsherad 1921-23. Bødalen, Vik i Sogn, frå 1923. Lærarane sin målsmann og form. i skulestyret 1929-41 og frå 1945. Styremedl. i Sogn krins av Noregs lærarlag frå 1945. Krinskasserar frå 1945. Gift 1922 med Kristina Haug. Foreldre: Bonde Ola Haug og Kari. 4 søner, 2 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Guttorm Brekke (GB):

Iflg ecclesia.no  er GB f.  02.10.1891 d. 24.07.1975 på Vik kyrkjegard Grav nr: 06.C.06.015.

I Skulesoga for Vik, utg 2005 av Arne Inge Sæbø, s. 95,  byrja GB på Bøadalen skule 12. nov 1923 slutta 1962.

Endret av Jon Sværen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode Jon!

Hjarteleg takk til deg for interessant tilleggsopplysning!

Kan du tilfeldigvis òg hjelpa meg med:

* Nøyaktig dødsSTAD for Guttorm Brekke?

* Og kva med dato og stad for dødsfallet til kona Kristina Brekke?

Igjen takk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !

Kona til Guttorm Brekke ligg gravlagd på kyrkjegarden i Vik, iflg ecclesia.no:

Kristine Søvrine Brekke f. 24.04.1899 d. 19.07.1983 Vik kyrkjegard 06.C.06.016.

Legg merke til at fornavnet hennar kontra # 255.

Kvar Guttorm og kona døydde hen, er eit anna spyrsmål.  Sidan begge to døydde om sommaren, så var Vikafjellet åpent då, så både Voss og Bergen kan væra aktuelle + heimstaden, som etter 1963 var Røysane-Sæbø, br.nr 1-135, Brekkebø. 

Du kan senda ein e-post til Torstein i Vikjaveven.  Han er ikkje berre inntr i Data, Ver og Snjomæling.  Han er også Slektsinntr.

Eit anna alternativ er ein telefon (etter påske) til Skulen / Kommunen.  Guttorm med såååååå lang fartstid som lærar, må nokon i Vik hugsa kvar han døydde, sjølv om det no er over 40 år sidan.

God Påske og Lev vel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !

Ang # 252, Laberg 1 og 2, så ville eg senda ein personlig melding, men det gjekk ikkje. Har desse 2 ugifte jentene kome på feil side under krigen ?

For i Adr.bokji for Hordaland i 1938 (eg søkte på "Astrid Laberg" i nb.no), er Astrid bestyrer på Kalmargatens skole.

Mens Øllegård er bestyrer på Bergens kommunale kvinnelig Industriskule, i Sigurdsgt 28.

Du får ta kontakt med Riksarkivet og spyrja om dei er komen i Landsvikerarkivet, sidan begge to er utradert frå Lærar-yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Carsten, eg har eit nytt spørsmål til deg:

Hans Nilsson Hagen (Urnes), fødd i Hafslo 23.2.1902, var lærar i Flåm, Aurland og sidan i Askim og på Åbogen i Eidskog, men står det noko meir om kvar han gjekk lærarskulen og nøyaktige år for dei ulike bustadane?

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars

Iflg. 1934-utgaven så gikk han 9 mnd. på folkehøyskole i Sogndal i 1919 og tok eks. ved Elverum lærerskole i 1923.Lærer og kirkesanger Flåm, Aurland 1923-. Gift med Solveig Pedersdtr. Foreldre: Peder Fodnes og Sigrid, Lærdal. 2 sønner og 2 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Carsten, kan du sjekka registeri dine for ein biografi om denne læraren:

Eirik Sørenson Eldegard, fødd i Årdal i Sogn 21.6.1902, var 1930 lærar i Vikna, Nord-Trøndelag der han òg er gravlagd - dødsdatoen hans er 5.2.1972.

Hjarteleg takk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei,

min tippoldefar, Kristian (Arnesen) Moe, var lærer fra Asker Seminar. Han var født i 1845 og levde i Grue i Hedmark.

Er det mulig å finne ut noe om hans lærergjerning?

mvh

Torill Stenberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Carsten,

Dette spørsmålet ligg truleg langt utanfor rekkevidda di, men eg freistar likevel:

Lars Thomasson Kvale, fødd i Luster 1849, kom før 1880 som lærar til Grytnes skule på Hurum der han døydde i stillingi si alt i 1885.

Let det seg gjera finna ut KVAR Lars Thomasson Kvale gjekk lærarskulen??

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lars E. Øyane skrev:

Carsten,

Dette spørsmålet ligg truleg langt utanfor rekkevidda di, men eg freistar likevel:

Lars Thomasson Kvale, fødd i Luster 1849, kom før 1880 som lærar til Grytnes skule på Hurum der han døydde i stillingi si alt i 1885.

Let det seg gjera finna ut KVAR Lars Thomasson Kvale gjekk lærarskulen??

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lars,

Ta kontakt med Statsarkivet i Bergen. Jeg hadde selv en slik ettersøking for noen år siden med utgangspunkt at eksamensårene måtte være mellom 1895 og 1899. Kvale har mest sannsynlig gått på seminaret på Stord. Min kandidat var fra Gloppen, og Stord viste seg å være stedet. Og statsarkivet kunne bekrefte dette. Jeg fikk til min overraskelse både karakterprotokoll og eksamensvitnemål tilsendt.

Lykke til!

Hans Martin

Endret av Hans Martin Fagerli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Hans Martin for eit godt forslag.

No er det vel berre vorte slik at ein ikkje kjem igjennom til Statsarkivet i Bergen utan ei mengd «byråkratiske» prosedyrar, men eg vil likevel gjera ein freistnad!

Men eit anna spørsmål som vel Carsten lyt svara på:

Sigrid Thomasdotter Husabø, fødd i Leikanger 3.2.1872, var i 1900 lærar ved Jølstad skule på Ringsaker OG ved Fagerlid skule på Furnes.  I 1910 var ho lærar på Leikanger, men ho gifte seg på Ringsaker 4.12.1920 med kolportør og enkjemann Hans Anton Olsen frå Fredrikstad, busett i Glemmen, og då står det at ho var lærar busett på Saugstad, som eg reknar med må vera på Ringsaker!?

Kan du Carsten finna fleire detaljar om Sigrid og livet hennar?

Eg takkar so mykje på førehand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !

Mogelig at Charsten er på ferie.

Sigrid f 1872 i Norske skolefolk utg 1934, såg eg IKKJE.

Derimot ser eg i Norsk Kundgjørelse (NK),  datert 10.1.1931 at Hans Anton Olsen er død. Dette i NK er krav i buett etter 

handlende i Ringsaker.

Ny innfo i NK 19.1.1931 om akkurat det same som 10 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider