Gå til innhold
Arkivverket

Dødsannonse Trondheim - Reidar Aarkvisla

Nina Kröger
 Del

Recommended Posts

20 minutter siden, Lars Johannessen skrev:

Denne har du kanskje, men her er dødsannonsen til Gerd, denne er åpen

https://www.nb.no/items/543f05dbf8844510ddb59d86ef2ee4ca?page=37&searchText="gerd aarkvisla"

Denne hadde jeg ikke. Prøver å finne barn etter Reidar, men det er ikke lett. Gerd var kone 2, skal se nærmere på første kone. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lars Johannessen skrev:

Fant en takkeannonse i forbindelse med dødsfallet til den første kona, sendt inn av to sønner

Varingen, 22. september 1967

https://www.nb.no/items/6741c3006953a5901f2438c8a0edf929?page=5&searchText="bertha aarkvisla"

Oj, tusen ❤️ takk. Jeg har funnet dødsannonsene til Reidar sine foreldre, og der står kone 2 oppført. Så jeg tenker at kone 1 og Reidar ble skilt på et tidspunkt, før 1955. Er noen skritt nærmere med navn på to barn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Kristen Reidar Aarkvisla og Reidar Aarkvisla same person?   (ymse artiklar/notisar i avisene fortel iallfall at

både Kristen Reidar og Reidar hadde vore motstandsmann og telegrafist under krigen og arrestert av nazistane.

- det kan naturlegvis vere to ulike; begge gifte med ei Gerd)

"Arbeider-Avisa" 12. januar 1949

Lysingar "Løytnant Kristen Reidar Aarkvisla og Gerd Larsen, begge Trondheim"

"Arbeider-Avisa" 2. februar 1949

Vigd for notarius publicus

"Løytnant Kristen Reidar Aarkvisla og husholderske Gerd Larsen"

"Arbeider-Avisa" 15. mai 1935

Ekteskapslysingar:

"Radiotelegrafist Kristen Reidar Aarkvisla og Berta Velde, Snåsa."

"Norsk Kunngjørlesestidende" 15. mai 1935

Lysingar

"Aarkvisla, Kristen Reidar, radiotelegrafist, Snåsa st., og telefondame Berta Velde, Vios i Snåsa. - Sognepr. i Snåsa."

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Er Kristen Reidar Aarkvisla og Reidar Aarkvisla same person?   (ymse artiklar/notisar i avisene fortel iallfall at

både Kristen Reidar og Reidar hadde vore motstandsmann og telegrafist under krigen og arrestert av nazistane.

Ragnar Ulstein: "Svensketrafikken" bd 3 s. 159 stadfestar at det må vere same person.  Berta frå Snåsa var kona til motstandsmannen Reidar Aarkvisla. I 1943 hadde dei

eitt barn, ein son på 4 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

"Arbeider-Avisa" 12. januar 1949

Lysingar "Løytnant Kristen Reidar Aarkvisla og Gerd Larsen, begge Trondheim"

"Arbeider-Avisa" 2. februar 1949

Vigd for notarius publicus

"Løytnant Kristen Reidar Aarkvisla og husholderske Gerd Larsen"

"Arbeider-Avisa" 15. mai 1935

Ekteskapslysingar:

"Radiotelegrafist Kristen Reidar Aarkvisla og Berta Velde, Snåsa."

"Norsk Kunngjørlesestidende" 15. mai 1935

Lysingar

"Aarkvisla, Kristen Reidar, radiotelegrafist, Snåsa st., og telefondame Berta Velde, Vios i Snåsa. - Sognepr. i Snåsa."

Det er samme person. Jeg skulle ha vært klarere på navnet, unnskyld. Han er døpt Kristen Reidar Aarkvisla i Drammen, men jeg ser at han har brukt Reidar, Reidar Kristen og dåpsnavn. All info som du har funnet gjelder samme man. Bertha er kone 1 og Gerd er kone 2. Jeg sleit lenge med å få oversikt på denne karen. Håpet var å finne barn, og som nevnt over, så fant Lars takke notisen med to navn. Jeg tenker dødsannonsen til Reidar hadde hjulpet, skal legge inn forespørsel om den. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.