Gå til innhold
Arkivverket

Recommended Posts

Jeg har bestilt flere ganger fra selvbetjening gammel grunnbok men får ingen e-poster.

mvh Roger Lyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Roger Lyngstad skrev:

Jeg har bestilt flere ganger fra selvbetjening gammel grunnbok men får ingen e-poster.

Hvilken eiendom er det snakk om? Loggen viser at bestillinger effektueres fortløpende, så da må vi eventuelt undersøke dine bestillinger konkret. Ellers er det et generelt tips at e-postene kan gå i spamfilteret ditt, så du bør undersøke det.

Oppdatert: Jeg har funnet din bruker-id i Digitalarkivets database og søkt i loggen etter bestillinger knytta til denne id-en, men da får jeg null treff. Kan det være at du faktisk ikke har utløst noen bestillinger i det hele tatt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt en rekke bestillinger fra min online-mail, men det må være der det ligger en feil. Når jeg bestiller fra min icloud-mail får jeg mail med grunnbok fra dere umiddelbart. Testet ut dette i kveld på online-mail for  5006- gnr 196- bnr 172, 173 og 174, og med icloudmailen 5006-gnr 196- bnr 175 og 5006-gnr 196- bnr 176. De to siste fungerte utmerket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roger Lyngstad skrev:

Jeg har sendt en rekke bestillinger fra min online-mail, men det må være der det ligger en feil. Når jeg bestiller fra min icloud-mail får jeg mail med grunnbok fra dere umiddelbart. Testet ut dette i kveld på online-mail for  5006- gnr 196- bnr 172, 173 og 174, og med icloudmailen 5006-gnr 196- bnr 175 og 5006-gnr 196- bnr 176. De to siste fungerte utmerket.

Takk skal du ha. Da ser jeg i loggen at alle disse fem bestillingene ser ut til å ha blitt håndtert slik de skal. Ut fra det jeg kan se, synes det mest sannsynlig at din online-epost oppfatter e-postene fra Arkivverket/Digitalarkivet som spam. Har du sjekket søppelposten for din online-epost?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg sjekket, og de havner ikke der. Det er litt merkelig, men jeg får fortsette å ta bestillingene gjennom icloud. Takk for hjelpen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Roger Lyngstad skrev:

Det har jeg sjekket, og de havner ikke der. Det er litt merkelig, men jeg får fortsette å ta bestillingene gjennom icloud. Takk for hjelpen.

Ja, det er merkelig, og dessverre ikke noe jeg kan forklare. Men da har du i alle fall en praktisk løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider