Torbjørn Steen_Karlsen Skrevet Januar 5 Del Skrevet Januar 5 En Tore Reidarsson skal ha vært lagrettemann i Sandeherred/Sandar Vestfold i 1478. Jeg har gått igjennom alt jeg kan tenke av kilder, men finner ikke noe. Er det et dokument som ennå ikke er trykket eller overser jeg noen kilder. Langt tilbake og ikke alle vet, men kanskje noen vet. Han assosieres med gården Klavenes i Sandeherred. Mvh. Torbjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen_Karlsen Skrevet Januar 5 Forfatter Del Skrevet Januar 5 (endret) En Tore Reidarsson skal ha vært lagrettemann i Sandeherred/Sandar Vestfold i 1478. Jeg har gått igjennom alt jeg kan tenke av kilder, men finner ikke noe. Er det et dokument som ennå ikke er trykket eller overser jeg noen kilder. Langt tilbake og ikke alle vet, men kanskje noen vet. Han assosieres med gården Klavenes i Sandeherred. Mvh. Torbjørn. Endret Januar 5 av Torbjørn Steen_Karlsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Hunskaar (privat) Skrevet Januar 5 Del Skrevet Januar 5 (endret) DN I nr. 921: https://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/middelalder/diplom_vise_tekst.cgi?b=922&s=n&str= Når presise kildehenvisninger mangler, som i dette tilfellet, kan man ta for seg alle 1478-brev i DN: https://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/middelalder/diplom_soek.cgi?start=Søk&s=n&BIND=&SIDE=&NR=&STED=&DATO=&FRA_AAR=1478&TIL_AAR=1478&KILDE=&KILDE_FRITEKST=on&INGRESS=&TEKST=&TILLEGG=&i_og_t_eller=og&med_sted=on&med_dato=on&ingress_med=on&tekst_med=on&tillegg_med=on&konkordanse_streng=hurtigliste&sort_bindnr=1&sort_brevnr=2&sort_sted=3&sort_dato=4&sort_tilslag=-&sort_frekvens=5 Endret Januar 5 av Kristian Hunskaar (privat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn Steen_Karlsen Skrevet Januar 5 Forfatter Del Skrevet Januar 5 Tusen takk. Det brevet kikka jeg akkurat på, men fant ham ikke der. Men da var gåten løst. TSK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå