Gå til innhold
Arkivverket

Ekstrarettsprotokoll 1841-1865 Skjervøy tinglag

Recommended Posts

I pantebok 3-442 1/2, Skjervøy tinglag, Troms fogderi er det referert ekstrarettsbok 1841-1865, folie 105b.

Hvor finner jeg dette materialet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Torgeir S skrev:

I pantebok 3-442 1/2, Skjervøy tinglag, Troms fogderi er det referert ekstrarettsbok 1841-1865, folie 105b.

Hvor finner jeg dette materialet?

Det er pantebok nr. 3 i Tromsø sorenskriveris arkiv du sikter til: https://www.digitalarkivet.no/tl20080421650662

Referansen må da være til en ekstrarettsprotokoll i samme arkiv. Disse er nylig digitaliserte, men ennå ikke lagt ut i Digitalarkivet. Vi kan skyve den aktuelle protokollen fram i køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Torgeir S skrev:

Hvor raskt kan det skje? Har du mulighet til å sende over siden nå?

Det kan være klart til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrarettsprotokoller fra Tromsø sorenskriveris arkiv er nå tilgjengelige i Digitalarkivet: https://media.digitalarkivet.no/rg/browse?archive_key=&counties[]=19&source_types[]=EKRP&start_year=&end_year=1880&text=

Referansen til folio 105b bringer deg formodentlig til skyldsetningsforretningen som begynner nederst til venstre her: https://www.digitalarkivet.no/rg60085526000111

• Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et glimrende tilfang for kildene i Troms!

Vet du Kristian om også protokollene for Tromsø byfogdembete er skannet (eller planlagt skannet)?

Jeg vet det skal finnes bl.a. forhør og lignende om min oldemors leiermålssaker, fordi jeg har fått enkelte korte "snipper" tilsendt fra Tromsø statsarkiv for en del år siden (langt fra alt). Dette var ikke en del av gårsdagens stor-publikasjon (noe har jeg dog funnet der...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som man roper i skogen, får man svar! (eller lignende, har jeg hørt...)

Jeg ser at protokoller for Tromsø byfogd ble publisert dagen etter den store bolken (omtalt over), altså samme dag jeg stilte mitt spørsmål i mitt forrige innlegg!!

Aldeles glimrende! Tusen takk!

Jeg har allerede funnet det jeg søkte etter der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider