Gå til innhold
Arkivverket

Ellef og Eielf, ulik form av same namn?

Marit Totland
 Del

Recommended Posts

Ulik skrivemåte av namn er ofte kjelde til forvirring. Er det nokon som erfaring med at Ellef og Eielf er brukt om kvarandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut tilvising til kjelda, helst lenkje, så kan kunnige folk her få noko å vurdere ut i frå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vore lurt om det var skrivemåten i ei kjelde det gjaldt. Men dette gjeld eit namn, evt to, som er å finna i trykte bøker, så det er ikkje tyding av namnet som er saka. Heller om namnet har slike variantar, altså om nokon har sett at namna blir skrivne ulikt enda dei veit det er same personen. Det dreier seg om ein person som er blitt heitande Ellef når ha kjem til Karmøy mens familiemedlemmer i Nedstrand tidlegare har skrive Eielf? Om det då ikkje er forskjelige menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Babyverden:'Ellef er en variant av Eiliv. Eiliv har nordisk opphav fra middelalderen. Navnet er satt sammen av to deler som betyr enestående og etterkommer/arving.' 'Eilef, og varianter som Eilif og Eilev, er opphavlig nordiske navn fra middelalderen. Navnet er satt sammen av to deler som betyr enestående og etterkommer/arving.'
Det  ville i tilfellet ikke være eneste gang en navneform ble endret litt på i forbindelsen med flytting. Folk rund brukte ofte de navneformene de var mest vant med. Du kan kanskje finne ut noe om frekvensen av skrivemåten på de to stedene? Men det er nok vanskelig å få vite om det var det som skjedde.

Endret av Inger Hohler
sitat 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eielf er ein svært uvanlig stavemåte. Ved personsøk på digitalarkivet får eg bare ett treff, og det viser seg å vere feil transkribering. Det står Eiulf i den skanna teksten.
Kanskje er Eielf bare ei feilskriving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Marit Totland skrev:

Det kunne vore lurt om det var skrivemåten i ei kjelde det gjaldt. Men dette gjeld eit namn, evt to, som er å finna i trykte bøker, så det er ikkje tyding av namnet som er saka.

Feiltrykk skjer ...  Og feillesing før trykking.  Den trykte boka må ha ei kjelde, som ein kan sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. 

Ser no at det er forma Eiel som er brukt i første kjelda eg brukte. Sjå lenke. Men i det sjømillitære manntalet for same området frå 1706, finnest ingen Eiel, heller ikkje i heile Rogaland. Berre Ellef og Elef. Heller ingen Eiulv/Eiulf.

"Min mann" er Ellef Mikkelsen, som er komen eller blir fødd på Karmøy i 1706, med far mikkel Ellefsen frå Nedstrandsområdet. Eg trur eg tar sjansen på at han høyrer til slekta. Eg skal ikkje leggja det inn i noko slektstavle, så eg forvirrer ingen med å gjera det. Men det er litt artig om presten som kjem til Falnes etter å ha budd nær familien Mikkelsen og har hatt ein av dei som ein degn han helst ikkje ville ha, oppdagar at det bur ein slektning på ein av husmannsplassane han skal ha ansvar for. 

https://www.nb.no/items/b950c47698c19a866649e8ebcd85a9d1?page=781&searchText=eiel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedstrand sokneprestkontor, AV/SAST-A-101841/01/IV: Ministerialbok nr. A 1 /1, 1724-1740, s. 122
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070621650114

(1740) "4. febr døbt

Eyel, av fader Michel Eyels. ...  fad-

dere Eyel Eyels. ...."

https://www.digitalarkivet.no/kb20070621650054

(1736)

"... d 10 Juni blev troelovet

Michel Eyelsen med Dorthe ... "

vigsel 29. juli

Mikkel skal vere frå Alstveit og fødd 1706 ifl. bygdeboka. Det er før den eldste kyrkjeboka,

men vi kan sjå etter far hans i manntalet 1701:

RA, Manntallet 1701, nr. 5: Ryfylke fogderi, 1701, s. 250-251
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft10041010272138

"Alstved" | brukar "Eyel Eyelsen | 61 | son "Eyel Eyelsen Reserve marin" | 21 |    - det er vel helst den yngre Eyel E. som er far til Mikkel.

ifl. "Norsk Personnamnleksikon" (3. utg.) er Eiel ei form av Egil.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar!

Det er Ellef som er fødd i 1706. Faren Mikkel er fødd ca 1681, oppgitt å vera på Nordtvedt i Vats. Slik eg har lese slekta, trur eg Mikkel du har funne, fødd i 1706, er søskenbarn til han eg leitar etter. "Min" Ellef kom til Karmøy før 1700, så han er nok ute av bildet i protokollar der faren kom frå. Men eg kan søkja opp Mikkel Ellefsen der. Det har eg ikkje kome på, rett og slett fordi eg er så van med at eldre kyrkjebøker er brende for dei familiane eg leitar etter. (Falnes, brann på skolehuest med prestekontor i 1842). Av og til blir ein fastlåst i tanken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Marit Totland skrev:

Slik eg har lese slekta, trur eg Mikkel du har funne, fødd i 1706, er søskenbarn til han eg leitar etter. "Min" Ellef kom til Karmøy før 1700, så han er nok ute av bildet i protokollar der faren kom frå.

Dei eg fann, var dei det stod om i bygdeboka du lenkja til.

Men om "din" Ellef (/Eiel??) kom til Karmøy før 1700, burde han stå i den same MT1701-protokollen eg lenkja til  (men Karmøy var vel fleire prestegjeld)

Innhaldsliste: https://media.digitalarkivet.no/ft/contents/38452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Karmøy var fleire prestegjeld. Han kom til Falnes pr.gjeld, og kyrkjebøkene til alle sokna der brann opp. Ellef er nok fødd på Falnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt formene Eyel og Eielf, så undres jeg litt over at navnet Eyolv ikke er trukket inn i diskusjonen så langt (mulig det er noe mine øyne ikke ser).

Man har kanskje landet på Egil, så da vil jo Eyolv ikke være like aktuelt.

Det anbefales eller så tenke litt på hvilke stavelser man står overfor, samt at konsonanter har en tendens til å hoppe litt frem og tilbake for enkelte skrivere. Spørsmålet kunne jo innledningsvis ha vært: Hørte den kritiske l-en til første eller annen stavelse?

Mvh Are

Endret av Are S. Gustavsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider