Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av skiftemateriale.

Heidi S Økern
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på hvilke barn som er nevnt som etterkommere etter avdøde Serine Barbo i dette dokumentet: Skiftemateriale: Trondheim byfogd, AV/SAT-A-0003/1/3/3B/L0002: Skiftebehandlingsprotokoll (u/ register) U, 1828-1834, s. 500 - Skanna arkiver - Arkivverket

Har prøvd å lese/tyde det selv, men.......

Sliter med å klare å følge noen av barna hennes videre. De jeg antar lever på denne tiden er disse fra hennes første ekteskap med Sivert Johnsen Wold (skrives ofte Vold også): Jon Andreas Wold, Martin Henrik Wold, Bernt Abraham Wold (han har jeg rimelig kontroll på)

Og disse fra hennes andre ekteskap med Jon Andersen Barboe: Ane Margrete Jonsdatter Barboe, Andreas Jonsen Barboe (har oversikt over han også), Jonetta Serine Jonsdatter Barboe, Iver Martinius Jonsen Barboe og Størker Jonsen Barboe.

Tre andre av barna hennes var allerede døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg ikke i kast med å finne ut ‹hvem er hvem› – men et forsøk på transkribering:

Af Boets Vedk. mødte: Sønnen

Skpr[skipper?] Berent Wold paa egne og

fraværende Broders Skpr, M.

Wolds Vegne, samt Sønnerne

John og Andreas Barboe.

Som Tilsynsværge for

de 2de fraværende Sønner

Iver og Størker Wold mødte

Handler[?] Jens Holth.

Ligesaa mødte som Til-

synsværge for den Afd’s

Datter hendes Forlovede

Garvermester T. Øyen.

Mvh

Endret av Even Stormoen
Slurv og slendrian!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent! 

Da er nok Ane Margrethe død.

Og jeg regner med at når de skriver "samt sønnerne John og Andreas Barboe" så mener de Jon Andreas Wold og Andreas Barboe.

Så Bernt, Iver og Størker lever. Og jeg vet at garvermester Øyen gifter seg med datteren Jonette Serine. 

Dette var til veldig god hjelp for meg. Tusen takk!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider